Tillgänglighet vid utvecklingen av våra digitala tjänster
Vårt mål är tillgängliga tjänster till alla kunder. Tillgänglighet är en viktig utgångspunkt i utvecklingsarbete och nya tjänster. I de nuvarande tjänsterna finns fortfarande brister och korrigeringen av de här bristerna är ännu inte färdig.
Bedömning av tillgängligheten
Du kan i tillgänglighetsutlåtandena för tjänsterna kontrollera bristerna och hur korrigeringarna fortlöper.
Tillgängligheten i våra tjänster har bedömts av externa experter på tillgänglighet som utför uppdrag av projektnatur för OP Gruppen. Auditeringsrapporterna som de upprättat utgör grunden för tillgänglighetsutlåtandena. Dessutom utför vi självbedömning och testar hur våra tjänster fungerar med skärmläsare.
Dessutom bedömdes den kognitiva tillgängligheten i op.fi av projektet Selkeästi meille under hösten 2021. Op.fi beviljades tecknet Selkeästi meille. Enligt projektets bedömning hade tillgänglighet beaktats på ett berömligt sätt i OP Gruppens nättjänster och det var över lag lätt att använda webbplatsen.
Alternativa kanaler för att sköta ärenden
OP Tillgänglig uppfyller bäst tillgänglighetskraven. Skötsel av betalningar, penningöverföringar och granskning av kontot möjliga med OP Tillgänglig.
Om du inte lyckas uträtta ditt ärende i våra digitala tjänster kan du ringa OP:s kundtjänst eller besöka andelsbanken.
Tillgänglighetsutlåtandena för tjänsten op.fi
Tjänsten op.fi (www.op.fi) är webbplatsen för företagen som ingår i OP Gruppen. I OP Gruppen ingår OP Andelslag, dess koncernföretag (såsom OP Företagsbanken Abp, Pohjola Försäkring Ab, OP-Livförsäkrings Ab och OP-Tjänster Ab), OP Andelslags medlemsbanker, Andelsbankernas Ömsesidiga Försäkringsbolag, OP-Eläkesäätiö, OP-Eläkekassa samt nuvarande och framtida företag, sammanslutningar och stiftelser, i vilka minst en av de organisationer som nämnts ovan ensam eller tillsammans med någon annan som nämnts ovan utövar ett bestämmande inflytande.
- Allmänna delarna och funktionerna
- Identifiering och hantering av användarkoder
- Tjänster för personkunder
- Tjänster för företagskunder
- Kundtjänsten
Tillgänglighetsutlåtanden för mobiltjänster
Övriga tjänster
- OP API Admin inom OP API-lösningar för betalningsrörelse
- Onlinemöte
- K-Auto.fi
- OP Lättföretagare
- OP Lättföretagare utan FO-nummer (på finska)
- OP Lasku
- OP Media
- OP Tillgänglig
- OP Smidiga affärer
- OP:s identifieringstjänster
- OP Nätbetalning
- Pienyritysvakuutus-tjänst (på finska)
- Plussamaksuaika.fi
- Pohjola Försäkrings webbplats Elä se
- Finans självbetjäning
- Signom
- Elektroniska underskriftstjänsten
- Kontokreditbetalning
- Skadetjänsten (vahinkoapu.pohjola.fi)