OP Kevytyrittäjä Y-tunnukseton saavutettavuusseloste

Tämä seloste koskee OP Kevytyrittäjä Y-tunnukseton -palvelun saavutettavuutta verkko-osoitteessa mini.op-kevytyrittaja.fi. Seloste ei koske OP Kevytyrittäjä -palvelua (app.op-kevytyrittaja.fi) tai op-kevytyrittaja.fi-sivustoa.

OP Kevytyrittäjä Y-tunnukseton -palvelun saavutettavuus huomioidaan osana palvelun kehitystä ja palvelun saavutettavuudesta tehdään jatkuvaa itsearviointia. Lisäksi saavutettavuutta ovat arvioineet OP Ryhmälle projektiluontoisesti töitä tekevät saavutettavuuden asiantuntijat.

Saavutettavuuden arvioinnissa on käytetty seuraavia järjestelmiä:

  • Tietokoneilla saavutettavuutta on testattu Chrome-, Firefox- ja -Safari -selaimilla ja NVDA- sekä VoiceOver-ruudunlukuohjelmistoilla.
  • Mobiililaitteilla saavutettavuutta on testattu Apple-laitteilla, Safari-selaimella (touch gestures) ja VoiceOver-lukuohjelmistolla.

Saavutettavuusvaatimuksia koskevat säännökset ovat Digitaalisten palveluiden tarjoamista koskevassa laissa.

Tämä saavutettavuusseloste on laadittu 19.07.2024 ja sitä on viimeksi päivitetty 10.12.2024.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

OP Kevytyrittäjä Y-tunnukseton -palvelu täyttää vaatimukset ja on saavutettava. Viimeisin saavutettavuusauditointi on tehty keväällä 2024 ja kaikki auditoinnissa tehdyt havainnot on korjattu.

Tillgänglighetsrespons

Har du hittat brister i tillgängligheten i våra digitala tjänster? Ge respons om du inte hittade svaret i vårt tillgänglighetsutlåtande. 

Behandling av personuppgifter i anknytning till respons

Responsen från en kund som inte har loggat in är anonym om kunden inte uppger sin kontaktinformation. En kund som inte har loggat in ombes lämna sitt namn och sin e-postadress eller sitt telefonnummer som behövs om kunden vill bli kontaktad. För en kund som loggat in sparas följande uppgifter i responssystemet: kundens eller företagets företrädares personbeteckning, namn och den lokala andelsbanken där kunden som ger respons är kund. För företagskunder sparas dessutom företagets namn och FO-nummer. Om en kund som loggat in vill bli kontaktad, sparas också telefonnumret eller e-postadressen. I responssystemet sparas dessutom kundens respons och kundens uppgift om det hjälpmedelsprogram eller den hjälpmedelsapparat som hen använder.

De begärda kunduppgifterna används endast för behandlingen av kundrespons, och syftet är att förbättra och utveckla kundupplevelsen samt OP Gruppens tjänster. Personuppgifter behandlas i kundregister som tillhör OP Gruppens finansiella institut.

Tillsynsmyndighet

Om det förekommer tillgänglighetsproblem på webbplatsen, och du inte hittar någon precisering av dem i tillgänglighetsutlåtandet, hoppas vi att du sänder oss respons via länken ovan. Du får svar av oss inom 14 dagar enligt lagen, om du ger dina kontaktuppgifter med blanketten. 

Om du inte är nöjd med vårt svar eller om vi inte alls skulle svara på din respons, kan du kontakta tillsynsmyndigheten, dvs. Transport- och kommunikationsverket Traficom. 

Tillsynsmyndighetens kontaktinformation

Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet
www.tillganglighetskrav.fi
tillganglighet@traficom.fi
telefonnummer växeln 029 534 5000