- Meille on tärkeää olla asiakkaidemme tavoitettavissa, ja haluammekin parantaa asiantuntijoidemme saavutettavuutta. Vaikka valtaosa asioista hoidetaan nykyään verkossa, monet asiakkaistamme arvostavat sitä, että meiltä tavoittaa pankin asiantuntijan, joka voi auttaa asiassa eteenpäin, kertoo OP Pohjois-Savon toimitusjohtaja Mikko Vepsäläinen.
- Olemme ottaneet palveluaikauudistuksessa huomioon konttoreiden kassa- ja neuvontapalveluiden asiointi-määrät, odotusajat ja asiakkailta saadut palautteet. Kysyntä kassapalveluille on vähentynyt koko ajan, kun taas asiakkaamme asioivat entistä enemmän puhelin- ja verkkokanavissa. Muutoksilla haluamme varmistaa, että asiakkaat saavat palvelua siellä, missä sille on eniten kysyntää. Vahvistamme henkilöstöresurssiamme uudessa paikallisessa yksikössä, joka hoitaa asiakkaiden päivittäisiin pankkipalveluihin liittyviä tarpeita puhelin-, verkkoviesti- ja konttorikanavassa, kertoo henkilöasiakkaiden palveluista vastaava liiketoimintajohtaja Pasi Tuomainen.
Kassa- ja neuvontapalvelut OP Pohjois-Savon konttoreissa maanantaista 3.3.2025 alkaen:
- Kuopio:
- kassapalvelut ti-ke klo 9.00-14.00
- neuvontapalvelut ma-pe klo 9.00-16.00
-
- Varkaus, kassa- ja neuvontapalvelut: ti-ke klo 9.00-12.00 ja 13.00-15.00
- Suonenjoki, kassapalvelut: ke klo 9.00-12.00 ja 13.00-16.00
- Leppävirta, kassapalvelut: to klo 9.00-12.00 ja 13.00-16.00
- Nilsiä, kassapalvelut: to klo 9.00-12.00 ja 13.00-16.00
Pankin kassapalveluissa hoidetaan käteisen rahan nostot ja talletukset. Neuvontapalvelusta asiakkaat saavat opastusta kaikkiin pankkipalveluihin. Kassa- ja neuvontapalvelut toimivat vuoronumerolla. Muihin palveluihin asiakkaiden tulee varata neuvotteluaika. Ajanvarauksen voi tehdä OP-mobiilissa, op.fissä, soittamalla numeroon 0100 0500 (ma-pe 8-16, pvm/mpm) tai konttorissa.
-Opastamme ja kannustamme asiakkaita hoitamaan arjen raha-asioita turvallisesti ja hyödyntämään sähköisiä palveluita sekä pankkikortteja aina mahdollisuuksien mukaan, sillä lähes kaikki pankkiasiat voidaan hoitaa ilman konttorissa käymistä. Tämä tuo helppoutta ja etua myös asiakkaille. Järjestämme alkuvuoden aikana kaikissa konttoreissamme opastustilaisuuksia, joissa kerromme asiakkaille sujuvista tavoista hoitaa pankkiasiointia, Tuo-mainen jatkaa.
OP:n asiantuntijat auttavat senioreita ja heidän läheisiään senioreiden asiakaspalvelussa numerossa 010 252 9627 (ma–pe klo 9–16, pvm/mpm). Puhelimeen vastaa aina asiantuntija, joka osaa auttaa senioriasiakkaiden erityistarpeissa. Pankin konttoreista on saatavilla oppaita, joissa kerrotaan etenkin senioreille suunnatuista OP:n palveluista. Lisäksi op.fi/seniorit -sivulta löytyy paljon tietoa senioreille ja erityistä tukea tarvitseville suunnatuista pankkipalveluista sekä vinkkejä sujuvaan raha-asioiden hoitoon ja ohjeita läheisen puolesta asiointiin.