Usein kysyttyä TOP5
Usein kysytyt kysymykset
OP:n tunnukset lukossa - Mitä teen, kun tunnukseni menivät lukkoon?
Mobiiliavain – Miten otan Mobiiliavaimen käyttöön?
Lisävahvistus ei toimi - Etkö saanut tekstiviestiä?
Kortti tai tunnusluku ei toimi – Mitä voin tehdä?
Eräpäivän tai lainan maksuerän muutos – Miten voin muuttaa lainani maksusuunnitelmaa
OP:n tunnukset lukossa - Mitä teen, kun tunnukseni menivät lukkoon?
Jos käyttäjätunnuksesi tai avainlukulistasi on mennyt lukkoon näppäilyvirheestäsi johtuen, saat kirjautumisyrityksesi yhteydessä ilmoituksen 24 tunnin lukituksesta. Tunnukset vapautuvat käyttöösi, kun kirjaudut 24 tunnin jälkeen avainlukulistalla OP:n digipalveluun ja annat käyttäjätunnuksesi, salasanasi ja avainluvun oikein. Jos tarvitset tunnuksesi nopeammin käyttöösi tai näppäilet ne uudelleen väärin, sinun tulee käydä osuuspankin konttorissa. Konttorissa asioidessasi sinulla tulee aina olla mukana voimassa oleva henkilöllisyystodistus, joka kelpaa OP Tunnuksen myöntämiseen. Esimerkiksi ajokortti ei käy tähän tarkoitukseen. Tarkista pankin hyväksymät henkilöllisyystodistukset Jos epäilet OP:n tunnuksiesi joutuneen vääriin käsiin, sulje ne välittömästi soittamalla OP:n asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun aukioloaikojen ulkopuolella soita OP Sulkupalveluun (24h). Jos teet sulkupyynnön soittamalla OP Sulkupalveluun, ilmoita tapahtuneesta myös OP:n asiakaspalveluun sen avauduttua.
Mobiiliavain – Miten otan Mobiiliavaimen käyttöön?
Mobiiliavaimen voit ottaa käyttöön puhelimessa tai tabletissa. Asenna OP-mobiili tai OP-yritysmobiili -sovellus. Ensimmäisellä käyttökerralla tarvitset käyttäjätunnuksesi, salasanasi ja avainlukulistasi. Käyttöönotossa saat vahvistustekstiviestin puhelinnumeroosi, jonka olet liittänyt tunnukseesi lisävahvistusnumeroksi. Lue tarkemmat ohjeet miten otat Mobiiliavaimen käyttöön OP-mobiilissa tai OP-yritysmobiilissa.
Lisävahvistus ei toimi - Etkö saanut tekstiviestiä?
Jos puhelinnumero, johon viesti lähetettiin ei ole enää käytössäsi, ota yhteyttä OP:n asiakaspalveluun. Lisävahvistusnumeron voit tarkistaa op.fi-palvelusta: Jos puhelinnumero on oikein, mutta et saanut tekstiviestiä, sammuta ja käynnistä puhelin uudelleen ja tarkista asetuksista, että numeroa +358 40 7118180 ei ole estetty.
Kortti tai tunnusluku ei toimi – Mitä voin tehdä?
Syy kortin toimimattomuuteen löytyy usein kortin turvarajasta, käyttövarasta, voimassaoloajasta tai kortin lukkiutumisesta. Jos kortti ei toimi, voit usein ratkaista ongelman itse. Miksi kortti ei toimi? Lue tarkemmat ohjeet
Eräpäivän tai lainan maksuerän muutos – Miten voin muuttaa lainani maksusuunnitelmaa
Katso tarkat ohjeet maksuohjelman muutokseen täältä >
Hyvä tietää eräpäivän ja maksuerän muutoksesta: