Lukittu kortti ei toimi ennen kortin uudelleenavausta. Kortti voi olla lukittu joko debit- tai credit-puolella tai molemmilla niistä. Molemmat tulee avata erikseen.
Voit tarkistaa pankkiautomaatilla tai verkkomaksussa syntyneen lukituksen op.fi-palvelun Omat kortit -sivulta.
Sen sijaan maksupäätteellä lukkiutuneen kortin lukitus ei näy Omat kortit -sivulla. Maksupäätelukituksen tunnistaa useimmiten esimerkiksi kaupan kassalla maksupäätteen virheilmoituksesta.
Maksupäätteellä lukittu kortti
Kortti lukkiutuu, kun tunnusluku näppäillään väärin useita kertoja maksupäätteellä.
Avaa maksupäätteellä lukittu kortti millä tahansa pankkiautomaatilla. Syötä kortti automaattiin ja suorita jokin tapahtuma, esimerkiksi saldokysely tai käteisnosto. Seuraa automaatin ohjeita. Kortin lukitus avautuu vasta kun tapahtuma on suoritettu kokonaan loppuun. Tarkista lähimmän Otto-automaatin sijainti
Automaatilla lukittu kortti
Pankkiautomaatilla lukkiutuneen kortin avaaminen vaatii yhteydenottoa OP:n asiakaspalveluun. Nopein tapa avata kortti on kirjautua op.fi-palveluun ja laittaa meille chat-viesti.
Voit myös lähettää viestin tai soittaa asiakaspalveluumme. Jos soitat, ota pankkitunnukset ja Mobiiliavain tai avainlukulista esiin tunnistautumista varten. Henkilöasiakkaiden asiakaspalvelun yhteystiedot
Verkossa lukittu kortti
Kortti lukkiutuu, kun kortin turvakoodi eli CVC-numero syötetään väärin useita kertoja. CVC-numero on kolme numeroa käsittävä numerosarja kortin kääntöpuolella. Debit- ja credit maksuille on omat CVC-numeronsa.
Nopeiten avaat kortin kirjautumalla op.fi-palveluun ja laittamalla meille chat-viestin.
Voit myös lähettää viestin tai soittaa asiakaspalveluumme. Jos soitat, ota pankkitunnukset ja Mobiiliavain tai avainlukulista esiin tunnistautumista varten. Henkilöasiakkaiden asiakaspalvelun yhteystiedot
Talletusautomaatilla lukittu kortti
Kortti lukkiutuu, jos syötät TalletusOtto-automaatilla kortin tunnusluvun väärin useita kertoja.
Lukkiutuneen kortin avaaminen vaatii yhteydenottoa OP:n asiakaspalveluun. Nopein tapa avata kortti on kirjautua op.fi-palveluun ja laittaa meille chat-viesti.
Voit myös lähettää viestin tai soittaa asiakaspalveluumme. Jos soitat, ota pankkitunnukset ja avainlukulista esiin tunnistautumista varten. Henkilöasiakkaiden asiakaspalvelun yhteystiedot
Luottokortti on lukittu
Kortti on voinut lukkiutua maksamattoman laskun takia. Maksa lasku. Kortti toimii viimeistään kahden pankkipäivän kuluttua.
Kortti on voinut lukkiutua, jos korttiin liitetyn tilin saldo on miinuksella. Korjaa tilin saldo. Kortti toimii viimeistään kahden pankkipäivän kuluttua.
Väärinkäytösepäilystä lukittu kortti
Kortti lukkiutuu, jos sillä epäillään väärinkäytöstä. Jos olet saanut tekstiviestin epäilyttävästä korttitapahtumasta, sen taustalla saattaa olla rikollista toimintaa. Soita korttiturvallisuuspalveluumme numeroon 0100 0530 (24/7, pvm/mpm), jotta voit selvittää, mistä on kyse.