Puhelun varmistaminen OP-mobiililla ja OP-yritysmobiililla

Varmista asioinnin turvallisuus puhelun aikana.

OP:n mobiilisovelluksen käyttäjänä voit nyt tunnistautua asiakaspalveluun puhelun aikana ja siten varmistaa, että puhut puhelimessa oikeasti osuuspankin, Pohjola Vakuutuksen tai OP-Henkivakuutuksen asiantuntijan kanssa. Kun tunnistaudut, näet OP-mobiilista tai OP-yritysmobiilista puhelun ajankohdan ja toisen osapuolen tiedot. Samalla mekin varmennamme, että puhumme oikean asiakkaan kanssa.

Puhelun varmistus toimii OP:n mobiilisovelluksessa OP:n tunnuksia käytettäessä. Tietokoneen nettiselaimella puhelua ei siis voi varmistaa.

Voit ladata OP-mobiilin tai OP-yritysmobiilin puhelimeen tai tablettiin App Storesta tai Google Play -kaupasta. Huolehdi, että käytät sovelluksen uusinta versiota.

Näin varmistat puhelun ja tunnistaudut asiakaspalveluun

Kun olet puhelussa kanssamme, OP:n asiantuntija voi puhelun aikana ehdottaa – tai sinä voit pyytää – tunnistautumista ja puhelun varmistamista. Sen jälkeen voit tunnistautua asiakaspalveluun näin:

  1. Pidä puhelu käynnissä ja avaa OP-mobiili tai OP-yritysmobiili. Älä kirjaudu sisään.
  2. Valitse etusivulla kirjautumattomana Ohjeet ja asetukset – Asiakaspalvelu – Tunnistaudu asiakaspalveluun. Jos olet kirjautuneena OP-mobiiliin, valitse Asiakkuus - Asiakaspalvelu - Tunnistaudu asiakaspalveluun.
  3. Nyt näet, mihin olet soittanut tai kuka soittaa ja mistä.
  4. Jos tiedot täsmäävät käynnissä olevaan puheluun, vahvista tunnistautuminen asiakaspalveluun.
  5. Palaa käynnissä olevaan puheluun.

Muista nämä vinkit turvalliseen asiointiin

Kun soitamme sinulle, puhelu koskee tavallisesti lähettämääsi viestiä tai muuta ajankohtaista asiointiasi.

Epäile aina, jos joku puhelun aikana pyytää sinua kertomaan tunnuksiasi, salasanoja tai vaikkapa kortin numeroa. Oikea pankki tai viranomainen ei näitä pyydä. Emme myöskään puhelun aikana lähetä sinulle pyyntöjä vahvistaa maksuja tai kirjautumisia op.fi-palveluun. Vahvista vain ne tapahtumat, jotka olet käynnistänyt itse.

Jos epäilet puhuvasi huijarin kanssa, katkaise puhelu ja soita asiakaspalvelumme numeroon 0100 0500 (henkilöasiakkaat) tai 0100 05151 (yritysasiakkaat). Tavoitat meidät myös viestillä OP:n digipalveluissa, chatissa ja OP:n konttoreilla.