Som OP:s bankkund kan du nu identifiera dig elektroniskt även på Pohjola Försäkrings 010-nummer

23.1.2025 tar vi i bruk elektronisk identifiering i OP:s banktjänster för privat- och företagskunder på Pohjola Försäkrings direkta 010-servicenummer. I fortsättningen kan OP:s bankkund identifiera sig elektroniskt på alla Pohjola Försäkrings och OP Livförsäkrings servicenummer.

Identifieringsmöjligheten erbjuds OP:s bankkunder under väntetiden i kön, så gör dig redo genom att ta fram dina OP-koder innan du ringer. Du får anvisningar för att identifiera dig medan du köar. Både privat- och företagskunder kan identifiera sig, och det går även att identifiera sig under samtalets gång. Om du får ett försäkringsrelaterat samtal från Pohjola Försäkring eller OP-Livförsäkring, kan du identifiera dig under samtalet i OP-mobilen eller OP-företagsmobilen.

Även övriga förnyelser lanseras i telefonservice

Vi byter meddelandenas innehåll i våra telefontjänster och tar i bruk OP:s nya kömusik.