Pohjola Skadehjälpen och ansökan om ersättning
Vad har hänt?
Välj ett lämpligt alternativ så hjälper vi dig vidare.
Något annat inträffade
Råkade du ut för en egendoms- eller fordonsskada? Ansök om ersättning och sköt skadan hos vår samarbetspartner
I de flesta fall reparerar vår samarbetspartner skadan och sköter skadeanmälan för din räkning. Se närmaste samarbetspartner i Pohjola Skadehjälpen.
Har du insjuknat eller skadat dig? Kontakta Pohjola Hälsomästare
Om du har insjuknat eller skadat dig, ska du börja med att kontakta tjänsten Pohjola Hälsomästare via applikationen Pohjola Hälsomästare eller genom att ringa 0100 5225. Pohjola Hälsomästare sköter skadeanmälan för din räkning och bokar vid behov en tid till en läkare.
Ansök själv om ersättning
Om du redan har låtit reparera skadan eller uppsökt läkare, ska du göra skadeanmälan själv i OP-mobilen eller tjänsten op.fi. Du anmäler lättast en skada i OP-mobilen: navigera till avsnittet Försäkringar och välj Anmäl en skada. Ladda ner OP-mobilen
Du får ett ersättningsbeslut
Du får ett meddelande då ersättningsbeslutet är färdigt. Om vi behöver tilläggsinformation, kontaktar vi dig.
Klara anvisningar när en skada nyss har inträffat
Välj nedan vad skadan gäller och läs anvisningarna om hur du ska hantera skadan i Pohjola Skadehjälpen. Till exempel om ditt barn blir sjukt eller bilens vindruta går sönder kan du direkt kontakta vår samarbetspartner, utan att du behöver ringa till oss. Ofta sköter vår samarbetspartner allt från början till slut, ända till ansökan om ersättning.
Gå till Pohjola Skadehjälpen för att få en aktuell uppskattning av handläggningstiderna för ersättningsansökan.