Läs instruktionerna för skadesituationer av olika slag och för skadeanmälan:

1

Råkade du ut för en egendoms- eller fordonsskada? Ansök om ersättning och sköt skadan hos vår samarbetspartner

I de flesta fall reparerar vår samarbetspartner skadan och sköter skadeanmälan för din räkning. Se närmaste samarbetspartner i Pohjola Skadehjälpen.

2

Har du insjuknat eller skadat dig? Kontakta Pohjola Hälsomästare

Om du har insjuknat eller skadat dig, ska du börja med att kontakta tjänsten Pohjola Hälsomästare via applikationen Pohjola Hälsomästare eller genom att ringa 0100 5225. Pohjola Hälsomästare sköter skadeanmälan för din räkning och bokar vid behov en tid till en läkare.

3

Ansök själv om ersättning

Om du redan har låtit reparera skadan eller uppsökt läkare, ska du göra skadeanmälan själv i OP-mobilen eller tjänsten op.fi. Du anmäler lättast en skada i OP-mobilen: navigera till avsnittet Försäkringar och välj Anmäl en skada. Ladda ner OP-mobilen

4

Du får ett ersättningsbeslut

Du får ett meddelande då ersättningsbeslutet är färdigt. Om vi behöver tilläggsinformation, kontaktar vi dig.

 

Klara anvisningar när en skada nyss har inträffat


Välj nedan vad skadan gäller och läs anvisningarna om hur du ska hantera skadan i Pohjola Skadehjälpen. Till exempel om ditt barn blir sjukt eller bilens vindruta går sönder kan du direkt kontakta vår samarbetspartner, utan att du behöver ringa till oss. Ofta sköter vår samarbetspartner allt från början till slut, ända till ansökan om ersättning.