Pohjola Skadehjälpen och ansökan om ersättning
Anmäl tilläggskostnader med OP-mobilen eller i tjänsten op.fi. Du hittar tidigare skador i OP-mobilen i avsnittet Försäkringar i punkten Anmälda skador.
Gör en skadeanmälan om en skada som orsakats ett företags verksamhet eller egendom.
Klara anvisningar när en skada nyss har inträffat
Välj nedan vad skadan gäller och läs anvisningarna om hur du ska hantera skadan i Pohjola Skadehjälpen. Till exempel om ditt barn blir sjukt eller bilens vindruta går sönder kan du direkt kontakta vår samarbetspartner, utan att du behöver ringa till oss. Ofta sköter vår samarbetspartner allt från början till slut, ända till ansökan om ersättning.
Av våra samarbetspartner får Pohjola Försäkrings kunder unika förmåner och tjänster under skötseln av skadan.
Har du för avsikt att byta eller konkurrensutsätta ditt försäkringsbolag?
Kontakta oss om någonting är oklart i försäkringsavtalet eller om du är missnöjd med ett ersättningsbeslut.
Gå till Pohjola Skadehjälpen för att få en aktuell uppskattning av handläggningstiderna för ersättningsansökan.