Vinkit op.fi-palvelun käyttöön – näin löydät käytetyimmät palvelut

Miten pääsen kirjautumaan? Mistä löytyy uusi maksu? Lue vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin op.fi-palvelun käytöstä.

Näin valikko toimii

  • Kirjaudu sisään ja ulos -painikkeet löydät sivun oikeasta yläosasta. Kirjautumisen jälkeen pääset hoitamaan omia pankki- ja vakuutusasioitasi kuten ennenkin.
  • Päävalikko on sivun yläosassa. Sieltä löydät sinulle tärkeät asiat ja pääset siirtymään eri sivuille.
  • Kun valitset sivun yläosasta oman nimesi, löydät mm. linkit avainlukulistan vaihtamiseen sekä muihin tunnuksiin ja omien tietojesi hallintaan liittyviin palveluihin.

  • Vasemman yläkulman OP-merkistä pääset palaamaan etusivulle.

  • Lähes samat osiot löydät valikosta myös silloin, kun et kirjaudu op.fi-palveluun. Silloin valikon kautta löytyy tietoa tuotteista ja palveluista.

Katso ohjeet useimmin kysyttyihin kysymyksiin 

Sisäänkirjautuminen op.fi-palveluun

Löydät kirjautumisen ja uloskirjautumisen aina oikeasta ylänurkasta. 

 

Kirjautumisen löydät ylimmältä riviltä, oikeasta reunasta.

Jos käytät kännykkää tai tablettia, kirjaudu sisään - tai kirjaudu ulos -tekstin sijasta näkyy pelkkä lukon kuva. Lukon kuva näkyy myös tietokoneilla, jos olet suurentanut selaimen tekstikokoa.

Näin pääset maksamaan laskuja - uusi maksu op.fi-palvelussa

Pääset maksamaan laskuja kirjautumalla op.fi-palveluun. Kirjautumisen jälkeen uusi maksu -linkki löytyy seuraavasti:

1. Uusi maksu -linkki näkyy heti kirjautumisen jälkeen päivittäisten raha-asioiden etusivulla.

2. Lisäksi uusi maksu -linkki löytyy Rahat-valikosta. Valikkoon pääset miltä sivulta tahansa.

Näin löydät tilitapahtumat ja tapahtumavirran

Tapahtumavirta näyttää tilisi tilitapahtumat, maksut ja e-laskut. 

Kirjaudu op.fi-palveluun niin pääset Tapahtumavirtaan Päivittäisten raha-asioiden etusivulta klikkaamalla tilisi nimeä.

Löydät sen Tapahtumavirran myös Rahat-valikosta.

Näin löydät viestit op.fi:ssä

Kirjaudu op.fi-palveluun ja löydät sinulle saapuneet viestit sivun oikeasta yläosasta, oman nimesi vierestä. Viestit saapuvat myös OP-mobiilin Muut-osioon. Seuraa viestejäsi säännöllisesti ja pysyt kartalla tärkeistä sinua koskevista pankki- ja vakuutusasioista.

Mistä löydän e-laskun lähetyksen ja aineistosiirron?

Mikäli sinulla ei ole Yrityksen digitaalisen asioinnin sopimusta, löydät mm. e-laskun lähetyksen ja aineistosiirron Rahat-valikosta kohdasta Yrittäjän palvelut.

 

Yrittäjän palvelut löytyy Rahat-valikosta

Jos yritykselläsi on digitaalisen asioinnin sopimus, pääset hoitamaan yrityksesi asioita, kun vaihdat asiointiroolia yritysasiakkaaksi. Se onnistuu vasemmasta ylälaidasta, valitse oma nimesi.

Näin vaihdat asiointiroolin ja siirryt toisen edustamasi yrityksen palveluihin tai henkilökohtaiseen palveluusi

Voit hoitaa op.fi-palvelussa usean yrityksen asioita sekä henkilökohtaisia pankki- ja vakuutusasioitasi. Voit vaihtaa asiointiroolia klikkaamalla valikon yläosasta vasemmalta tämänhetkistä asiointirooliasi. Vastaavasti voit siirtyä henkilöasiakkaan palvelusta yrityksesi asioihin valitsemalla valikon yläosan vasemmasta reunasta oman nimesi.

Asiointiroolin voi vaihtaa yläosan valikosta, vasemmasta laidasta

Mistä voin saada opastusta ja neuvoja op.fi-palvelun käyttöön?

  • Neuvoa voi kysyä omasta osuuspankista soittamalla tai varaamalla tarvittaessa ajan konttoriin, soittamalla asiakaspalveluumme tai esimerkiksi chatissa.

  • Osuuspankit järjestävät Varmuutta verkkoon -koulutuksia, joissa opastetaan OP:n digipalveluiden käyttöä laajemmin. Oman osuuspankin koulutustarjonnan voi tarkistaa ottamalla yhteyttä pankkiin.

  • Myös seniorijärjestöt opastavat digitaalisten palveluiden käyttöä ja olemme käyneet muutoksen läpi seniorijärjestöjen kouluttajien kanssa.