Kun Jukka Kuiri herätti henkiin vuosikymmenen ajan nukuksissa olleen isänsä taksialan yrityksen vuonna 2015, päätti hän keskittyä erityisesti laadukkaaseen asiakaspalveluun.
− Haluamme tarjota laadukasta palvelua ja laadukkaita, räätälöityjä asiakaspalvelukokemuksia erilaisiin tarpeisiin, nykyisin toimitusjohtajana toimiva Kuiri linjaa.
Pääosin Kuopion seudulla toimiva Kuirin taksipalvelu työllistää kuukausittain 10−15 kuljettajaa, autojen määrän kasvettua muutamassa vuodessa yhdestä nykyiseen kuuteen. Liiketoiminnan kasvaessa vuosi vuodelta on myös vakuutusten tarve muuttunut.
Kuiri sai tutulta OP Ryhmän vakuutusedustajalta tarjouksen, johon ei voinut olla tarttumatta.
− Siinä oli kaikki kohdallaan. Vakuutusmaksut tippuivat ja autojen määrän koko ajan kasvaessa säästöt ovat vuositasolla tuhansia.
Kuiri on vakuuttanut kaikki autoista henkilöstöön ja asiakkaisiin. Tähän mennessä isommilta vahingoilta on onneksi vältytty, mutta pienemmistä löytyy kokemusta.
− Jätin soittopyynnön, johon palattiin nopeasti. Kaikki hoitui vartissa.
Kun taksiyrittäjän vakuutukset ovat kunnossa, voi toimitusjohtaja keskittyä työntekoon ja toiminnan kehittämiseen rauhallisin mielin.
− Kyllä se tuo mielenrauhaa, kun autot liikkuvat 24/7 ja asiakkaita sekä kanssa-autoilijoita löytyy moneen lähtöön. Jos jotain sattuu, asiakas esimerkiksi liukastuu autosta astuessaan, on homma hoidossa vakuutusten puolesta ja asiakaskokemuksesta jää positiivinen fiilis.
Vakuutuksien ottamatta jättäminen on Kuirin mielestä huono tapa säästää.
− Kannattaa neuvotella itselleen sopivin vakuutuspaketti. Sitä kautta tulee säästöä, kun maksaa sellaisesta, mistä on aidosti hyötyä.
− Luotettavuus ja turvallisuus ovat osa palvelua, jota haluamme tarjota asiakkaillemme.