” ”

Case: Kauppias arvostaa suoraviivaisuutta ja sujuvuutta vakuutusasioissa

Oma yhteyshenkilöni oli ensimmäinen, joka osasi kertoa minulle kansankielellä, mitä vakuutustarjous tarkoittaa, sanoo K-Rauta Vantaanportin kauppias Jyri Metsälä.

Yrittäjyys on minulle oikein toimiva tapa elää, kertoo K-Rauta Vantaanportin kauppias Jyri Metsälä. Hän työskennellyt yrittäjänä vuodesta 2014. 

– Aluksi mietin, tottuuko jatkuvaan töissä olemiseen. Sitten kun totuin, niin ymmärsin, mitä tarkoittaa yrittäjyys elämäntapana. Se on tapa elää. Oma elämä ja yrittäjyys menevät limittäin, ja minulle tämä on oikein toimiva tapa. 

Koronapandemia kiihtyi Suomessa keväällä 2020, kun kauppias oli valmistautumassa rautakaupan hektiseen kesäkauteen. Pandemia kohteli jo alkuvaiheessa eri aloja hyvin eri tavoin. Rautakaupassa pandemia näkyi ihmisten lisääntyneenä kiinnostuksena kotoiluun, koska ulkomaanmatkailu väheni ja harrastusmahdollisuudet kapenivat.

– Aloitin kauppiaana 27-vuotiaana, joten minulla ei ole kokemusta 1990-luvun lamasta tai vuoden 2008 finanssikriisistä. Tilanne koronan alkuaikoina oli hyvin erikoinen, sillä pandemian alussa ei ollut näkymää tulevaisuuteen. Pystyimme kuitenkin todella nopeasti omaksumaan uuden tilanteen ja muuttamaan toimintaamme sekä turvallisen asioinnin että tavaran saatavuuden varmistamiseksi. 

Metsälästä tuli yrittäjä Keskon kauppiasvalmennuksen kautta. 

– Kun aloitin valmennuksessa, huomasin tulleeni kotiin. Tutustuin valmennuksessa tuleviin kollegoihin ja tajusin, että K-kauppiaina on paljon samantyyppisiä ihmisiä. Yrittäjyydessä arvostan asiakaslähtöistä kehittämistä ja sitä, että on vastuuta ja vapautta. 

Riskien suhteen Metsälä uskoo kattavuuteen ja siihen, että vakuutusyhtiö on kumppani, joka osaa riskienhallinnan.  

– Itse haluan varautua vakuutuksilla myös niin sanottuihin harvinaisiin tapahtumiin, sillä ne ovat mahdollisia yrityksessä ja henkilökohtaisen elämän puolella. Yritänkin pitää vakuutusturvani kohtalaisen kattavana ja vuosien aikana olen saanut kasaan mielestäni hyvän paketin. 

Pohjola Vakuutuksen kanssa yhteistyö alkoi varsin tutulla tavalla eli vakuutusten kilpailutuksen kautta. 

– Pohjola Vakuutuksen erotti muista se, että oma yhteyshenkilöni oli ensimmäinen, joka osasi kertoa minulle kansankielellä, mitä vakuutustarjous tarkoittaa. Muilta sain tarjouksen, mutta en ymmärtänyt, mitä saan, jos kuittaan kaiken olevan ok. On tärkeää, että myyjä ymmärtää ja osaa selkeästi kertoa, mitä ollaan myymässä. 

Metsälä arvostaa yhteistyössä etenkin suoraviivaisuutta. Se koskee sekä verkkopalveluja että viestintää. 

– En kaipaa yhteydenottoa vuosittain, mutta jos jotakin tapahtuu, niin haluan, että kaikki sujuu suoraviivaisesti ja saan asian omalta osaltani pois päiväjärjestyksestä nopeasti. Se on sitäkin, että ilmoitus korvauspalveluun on helppo täyttää tai voin koska tahansa soittaa omalle yhteyshenkilölleni, joka tuntee hyvin minut ja yritykseni. 

Nainen istuu kahvilan terassilla huolettomasti Terveysturva turvanaan.
Terveysturva
Yrityksen sairauskuluvakuutuksella varmistat henkilöstöllesi laadukkaan hoidon ja lyhennät sairauspoissaoloja.

Yrityksen vakuutukset myöntää Pohjola Vakuutus Oy. Vahingot korvataan lakien ja vakuutusehtojen mukaan.