Hoida yrityksesi vakuutusasiat verkossa
Op.fi-palvelussa hoidat helposti ja turvallisesti yrityksesi vakuutusasiat silloin, kun sinulle parhaiten sopii.Mitä voit tehdä verkkopalvelussa?
Digisopimuksen tehtyäsi voit asioida op.fi-palvelussa ja yritysasiakkaiden OP-mobiilissa. Käytössäsi ovat esimerkiksi seuraavat palvelut:
-
Yrityksen voimassa olevien vakuutusten tarkastelu
-
Vahinkoilmoituksen tekeminen
-
Työntekijän vakuutuskortin käyttöönottaminen, päivittäminen ja jakaminen työntekijöille
-
Terveysturvalla vakuutettujen työntekijöiden muutosten ilmoittaminen
-
Vakuutustodistusten ja vakuutusvahvistusten tulostaminen
-
Green Cardin tulostaminen ja tallentaminen yrityksesi ajoneuvolle
-
Matkavakuutustodistuksen tulostaminen viisumia varten
Tee Yrityksen digisopimus
Nopeuta yrityksen vahinko- ja vakuutusasiointia tekemällä yrityksen digisopimus, jonka avulla voit asioida op.fi-palvelussa ja OP-mobiilissa. Digisopimuksella voit hoitaa yrityksesi omaa vakuutusasiointia sekä tarvittaessa myös asiakasyritystesi asioita.
Op.fi-palvelussa voit hallinnoida yrityksesi vahinko- ja vakuutusasiointia sekä myöntää muille käyttäjille käyttöoikeuksia niiden palveluiden osalta, joihin sinut on merkitty pääkäyttäjäksi.
Voit hoitaa myös valtakirjan antaneiden asiakasyritystesi vakuutusasioita ottamalla digisopimuksella käyttöön meklari-, tilitoimisto-, ja isännöintiasiakkuuksien vakuutuspalvelun ja määrittelemällä siihen pääkäyttäjän.
Yrityksesi pankki- ja vakuutusasioita voit hoitaa op.fi-palvelussa henkilökohtaisella OP Yrityspalvelu-tunnuksella tai omalla henkilöasiakkaan OP Tunnuksella. Vakuutusasioita voi hoitaa kaikkien pankkien tunnuksilla.
Uuden pääkäyttäjän lisääminen digisopimukselle
Voit lisätä yrityksen digisopimukselle useita pääkäyttäjiä. Sopimuksen voi allekirjoittaa vain henkilö, jolla on nimenkirjoitusoikeus yrityksessä.
Pääkäyttäjien poistoista voit olla yhteydessä Pohjola Vakuutuksen verkkotukeen verkkoviestillä tai puhelimitse 010 253 6198.
Vahinkopalvelu
Vahinkopalvelu on Pohjola Vakuutuksen yritysasiakkaiden vahinkoilmoittamisen palvelu. Vahingosta ilmoittaminen ja korvauksen hakeminen on helppoa ja nopeaa Vahinkopalvelussa. Vahinkopalvelun löydät kirjautumalla op.fi-palveluun ja aloittamalla vahingosta ilmoittamisen Vahingot-sivulla.
Jos sinulla ei ole käyttöoikeuksia yrityksen vakuutuksiin op.fi-palvelussa, voit tehdä vahinkoilmoituksen osoitteessa hae-korvausta.op.fi. Suosittelemme tekemään vahinkoilmoituksen aina op.fi-palvelun kautta, jos sinulla on sinne oikeudet, koska sitä kautta saat vahinkoilmoitukselle automaattisesti mm. yrityksen ja vakuutuksen tietoja.
Tutustu tarkemmin vahinkoihin liittyviin palveluihin ja ohjeisiin
Muut palvelut ja toiminnallisuudet
Op.fi-palvelussa voit myös kattavasti seurata yrityksesi vakuutuksiin liittyviä asiointitapahtumia ja tallentaa niitä luonnoksiksi, jotta voit jatkaa asiointia myöhemmin.
Palvelussa näkyvät tiedot mukautuvat jokaisen käyttäjän oikeuksien mukaan. Siksi eri käyttäjillä näkyvät tiedot voivat olla erilaisia.
Tilastot työturvallisuuden kehittämisen tukena
Saat käyttöösi myös erinomaisen tilastopalvelun työtapaturmiin ja ammattitauteihin. Tilastojen avulla saat paremman näkymän mm. vahinkojen määriin ja sattumissyihin. Näiden avulla voit kehittää työpaikkasi turvallisuutta.
Tutustu myös asiakkaillemme maksuttomaan Pohjola Riskienhallintapalveluun
Organisaatioyksiköt
Jos yritykselläsi on useita yksiköitä, voit luoda op.fi-palveluun organisaatiosi yksiköt, joiden avulla saat kohdennettua vakuutukset ja vahingot sekä käyttöoikeudet yksiköittäin. Video-ohjeet organisaatioyksiköiden luomiseen ja muokkaamiseen sekä käyttöoikeuksien lisäämiseen löydät Pohjola Vakuutuksen YouTube-kanavalta.
Tuki ja häiriötilanteet
Jos sinulla on kysyttävää yritysten digitaalisista vakuutuspalveluista tai niissä on häiriö, ole yhteydessä Pohjola Vakuutuksen verkkotukeen 010 253 6198.
Yrityksen digisopimuksella tili- ja isännöitsijätoimistot voivat hoitaa op.fi-palvelussa omien vakuutusasioidensa lisäksi asiakasyritystensä ja asunto-osakeyhtiöiden vakuutusasioita. Tee yrityksen digisopimus, valitse yrityksesi tarvitsemat palvelut ja lisää palveluille pääkäyttäjät.
Tili- tai isännöitsijätoimisto tarvitsee asiakasyritykseltänsä myös alla olevan valtuutuksen asiakkaan vakuutusasioiden hoitamista varten.
Mikäli hoidat usean yrityksen vakuutusasioita op.fi-palvelussa, voit valita kirjautumisen jälkeen minkä yrityksen asioita hoidat. Voit samalla kirjautumisella hoitaa usean yrityksen asioita vaihtamalla edustajuutta.
Op.fi-palvelussa voit hoitaa yritysten pankki- ja vakuutusasioita kirjautumalla sisään joko henkilökohtaisella OP Yrityspalvelutunnuksella tai omalla henkilöasiakkaan OP Tunnuksella. Vakuutusasioita voit hoitaa kaikkien pankkien tunnuksilla.