Laajentuneilla palveluajoilla halutaan varmistaa, että ihmiset pääsevät hoitamaan nopeasti esimerkiksi korttien sulkemis- ja katoamistapauksia tai huijausepäilyjä. Konttoreiden lisäksi kiireellisten asioiden hoitamista ja palveluneuvontaa saa puhelimitse OP Suur-Savon omasta palvelunumerosta.
- Meille on tärkeää olla asiakkaidemme tavoitettavissa. Vaikka valtaosa asioista hoidetaan nykyään verkossa, monet asiakkaistamme arvostavat sitä, että meiltä tavoittaa aina myös aidon ihmisen, joka voi auttaa asiassa eteenpäin, toteaa henkilöasiakasliiketoiminnasta vastaava pankinjohtaja Maija Skön.
Hän korostaa, että ilman ajanvarausta ei hoideta varsinaisia pankkiasioita vaan niihin varataan aika erikseen joko verkossa, palvelunumerossa tai konttorissa.
- Käteistä voi nostaa jatkossa konttoreiltamme tiistaisin ja torstaisin 9.30-12.30, mutta laskuja ei vuodenvaihteen jälkeen konttoreissamme voi enää maksaa. Kysyntä näille palveluille on vähentynyt koko ajan, kun taas henkilöstömme resursseja verkkoasiointiin tarvitaan koko ajan lisää. Muutoksilla haluamme varmistaa, että asiakkaat saavat palvelua siellä, missä sille on eniten kysyntää, Skön kertoo.
Asiakkaita onkin opastettu laskujen suoramaksussa ja maksupalvelun käytössä, jotka ovat asiakkaalle edullisimpia maksutapoja kuin konttorissa laskujen maksaminen. Syksyn aikana suoramaksusopimuksia on solmittu runsaasti.
- Valtaosa asiakkaista on ottanut muutoksen hyvin vastaan ja ollut kiitollinen saamastaan opastuksesta. Jotkut ovat jopa innostuneet laskujen hoitamisesta itse verkossa, Skön sanoo.
Käteistä taas voi nostaa automaateista maksutta neljä kertaa kuukaudessa. Maksukorttia, jolle on asetettu maltillinen käyttöraja, on kuitenkin turvallisempaa pitää mukanaan kuin suuria määriä käteistä.
Huijausten aiheuttamien vahinkojen torjumiseksi Skön muistuttaa, että pankki tai viranomaiset eivät koskaan kysy verkkopankkitunnuksia, korttien tietoja tai salasanoja. Jos tällaisia pyyntöjä tulee puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostilla, tietoja ei tule antaa. Myöskään yllättäviä maksuja tai tapahtumia, joita et ole itse valinnut vahvistettavaksi, ei tule vahvistaa.
- Turvallisin tapa hoitaa pankkiasioita on kirjautua itse joko OP Mobiiliin tai verkkopankkiin OP:n omilla sivuilla. Mikäli pankkiasioissa kaipaa apua, asiointiin kannattaa varata itse aika joko verkossa tai soittamalla palvelunumeroomme, Skön toteaa.
Savonlinnan konttori muuttaa helmikuun aikana osoitteeseen Kauppatori 4–6, 57130 Savonlinna (katutaso). Tarkasta muuttopäivästä tiedotamme lähempänä muuttoajankohtaa.