Mobiilipalveluiden käyttö ja kysyntä jatkavat kasvuaan konttorikanavan merkityksen vähentyessä, kun rutiinipalvelut siirtyvät digikanavaan ja verkkoneuvotteluiden määrä asiantuntijapalveluissa lisääntyy edelleen. Palveluiden saatavuuden odotus on kasvanut muun yhteiskunnan tavoin 24/7.
- Ymmärrämme, että konttorin yhdistäminen ja kassapalveluiden supistaminen hankaloittaa niiden
asiakkaidemme asiointia, jotka ovat perinteisesti tottuneet käymään konttorissa. Ulvilan konttori on tällä hetkellä avoinna yhden päivän viikossa ja pääosa Ulvilan asiakkaistamme käyttää neuvottelupalveluissa jo nyt BEPOP:n konttoria. Teemme työtä opastaaksemme asiakkaita löytämään sopivat ja helpot tavat pankkiasioidensa hoitamiseen myös jatkossa. Asiakkaat, joita muutos koskettaa, voivat myös soittaa suoraan ulvilalaisille avattuun palvelunumeroon 044 7141 671, niin mietitään yhdessä sopiva ratkaisu, Kiuru kertoo. Ulvilan Hansasta löytyy käteisen rahan nostoon ja tallettamiseen liittyvä automaatti sekä mahdollisuus toimittaa saamasi lasku maksukuoressa Postin kirjelaatikkoon.
OP Länsi-Suomen Porin BEPOP:n konttorista saa kassapalveluita maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin
klo 10.00-16.30 ja neuvottelupalveluita ajanvarauksella joka arkipäivä klo 8.00-20.00. Verkko- ja mobiilipalvelut toimivat joka päivä ympäri vuorokauden.
Ulvilan konttorin yhdistäminen ei edellytä asiakkailta toimenpiteitä. Esimerkiksi tili- ja lainanumerot säilyvät ennallaan. Laskujen maksaminen hoituu jatkossakin helpoiten suoramaksuna, e-laskuna, OP-mobiilissa tai maksupalvelun kautta. Maksupalvelukuorissa, joita löytyy Ulvilan K-Supermarket Hansasta, on valmiiksi maksettu postimaksu, ja ne voi jättää lähimpään Postin laatikkoon. Lähin laatikko löytyy Hansan edestä. Päivittäiset ostokset voi maksaa helpoiten pankki- ja luottokorteilla. Käteistä rahaa voi nostaa Otto-automaateista sekä osuuspankin korteilla myös K-ryhmän kaupoista, Tokmanneista ja R-kioskeista.
- Toivomme, että asiakkaamme hyödyntävät myös sähköisiä kanaviamme. Verkossa asiointi on turvallista, kun huolehtii käyttämänsä laitteen tietoturvasta sekä tunnuksistaan. Digitaaliset palvelut mahdollistavat joustavan
asioinnin paikkakunnasta riippumatta, kun esimerkiksi lainaneuvottelut voi hoitaa myös verkkoneuvotteluna.
OP Länsi-Suomi on kaikkiaan toiminut konttoriverkostonsa suhteen varsin maltillisesti verrattuna pankkikentän yleiseen kehitykseen. Meillä säilyy edelleen pankkitoimijoista laajin konttoriverkosto toimialueellamme, Kiuru lopuksi toteaa.
Ulvilan konttorin tallelokeroasiakkaille on erikseen lähetetty asiakaskirje muutoksesta. Tallelokeron siirtämiseen liittyvissä asioissa pyydämme ystävällisesti olemaan yhteydessä Ulvilan konttoriin 31.7.2023 mennessä. Ajanvarauksen tallelokeron siirtämiseen voi tehdä numerosta 044 714 1674.
Lisätietoja:
toimitusjohtaja Matti Kiuru, ensisijaisesti sähköpostitse matti.kiuru (a) op.fi, p. 044 7141 400
OP Länsi-Suomi on yksi OP Ryhmän suurimmista pankeista ja toimialueen johtava pankki. Pankilla on muutoksen jälkeen 6 konttoria ja 1 kohtaamispaikka sekä kattavat digi- ja puhelinpalvelut. OP Länsi-Suomella on 83 317 omistaja-asiakasta (31.3.2023 tilanne).