Mobiilipalveluiden käyttö ja kysyntä jatkavat kasvuaan konttorikanavan merkityksen vähentyessä, kun rutiinipalvelut siirtyvät digikanavaan ja verkkoneuvotteluiden määrä asiantuntijapalveluissa lisääntyy edelleen. Palveluiden saatavuuden odotus on kasvanut muun yhteiskunnan tavoin 24/7.
- Ymmärrämme, että konttorin yhdistäminen ja kassapalveluiden supistaminen hankaloittaa niiden
asiakkaidemme asiointia, jotka ovat perinteisesti tottuneet käymään konttorissa. Kiikoisten konttorin kassapalvelut ovat tällä hetkellä avoinna yhtenä päivänä viikossa klo 10-13 ja pääosa Kiikoisten asiakkaistamme käyttää neuvottelupalveluissa jo nyt muita konttoreitamme sekä verkkoneuvottelua. Teemme työtä opastaaksemme asiakkaita ja heidän läheisiään löytämään sopivat ja helpot tavat pankkiasioiden hoitamiseen myös jatkossa, OP Länsi-Suomen pankinjohtaja Satu Lehtinen kertoo.
OP Länsi-Suomen Porin BEPOP:n konttorista saa kassapalveluita maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 10.00-16.30 ja neuvottelupalveluita ajanvarauksella joka arkipäivä klo 8.00-20.00. Verkko- ja mobiilipalvelut toimivat joka päivä ympäri vuorokauden.
Kiikoisten konttorin yhdistäminen ei edellytä asiakkailta toimenpiteitä. Esimerkiksi tili- ja lainanumerot säilyvät ennallaan. Laskujen maksaminen hoituu jatkossakin helpoiten suoramaksuna, e-laskuna, OP-mobiilissa tai maksupalvelun kautta.
- Maksukuorissa, joita löytyy paikallisesta K-Market Penkkimäestä (Kiikoistentie 34), on valmiiksi maksettu postimaksu, ja ne voi jättää lähimpään Postin laatikkoon. Lähin laatikko löytyy K-Marketin yhteydestä. Maksukuoria voi tilata myös kotiin verkkoviestillä tai soittamalla OP:n asiakaspalveluun.
- Päivittäiset ostokset voi maksaa helpoiten pankki- ja luottokorteilla.
- Käteistä rahaa voi nostaa Otto-automaateista sekä osuuspankin korteilla myös K-ryhmän kaupoista, Tokmanneista ja R-kioskeista. Lähin Otto-automaatti löytyy Sastamalan ABC:n yhteydestä (Taitajantie 1).
- Toivomme, että asiakkaamme hyödyntävät myös sähköisiä kanaviamme ja monipuolisia mahdollisuuksia oman talouden hoitamiseen. Verkossa asiointi on turvallista, kun huolehtii käyttämänsä laitteen tietoturvasta sekä tunnuksistaan. Älylaitteen käyttäjille OP-mobiili on helppokäyttöinen pankkisovellus ja OP Tiliviesti-palvelu tuo tilitapahtumista tiedon puhelimeen täydentäen paperista tiliotetta. Digitaaliset palvelut mahdollistavat joustavan asioinnin paikkakunnasta riippumatta, kun esimerkiksi lainaneuvottelut voi hoitaa myös verkkoneuvotteluna. OP Länsi-Suomi on kaikkiaan toiminut konttoriverkostonsa suhteen varsin maltillisesti verrattuna pankkikentän yleiseen kehitykseen, Lehtinen lopuksi toteaa.
Lisätietoja:
pankinjohtaja Satu Lehtinen, ensisijaisesti sähköpostitse satu.m.lehtinen (a) op.fi, p. 010 257 0070