Asiointikanavassa hoidetaan henkilöasiakkaiden päivittäisasiointiin, rahoitukseen, säästämiseen ja sijoittamiseen liittyviä asioita. Palvelun tavoitteena on hoitaa asiakkaan asia nopeasti yhdellä kontaktilla huomioiden asiakkaan kokonaistilanne. Yhteydenpidossa käytetään OP:n turvallisia kanavia, joissa asiakas toimii tunnistautuneena. Asiointi toteutetaan verkkoviestein ja asiakkaaseen ollaan yhteydessä myös tarvittaessa puhelimitse.
"Paikalliset asiantuntijamme tuntevat alueen erityispiirteet ja asiakkaiden tarpeet, mikä mahdollistaa myös entistä henkilökohtaisemman ja tehokkaamman palvelun", kertoo myyntijohtaja Minna Vartiainen.
Uusia työpaikkoja ja kasvua
Digipalvelut-asiointikanava ei ainoastaan paranna palveluiden saatavuutta, vaan sillä on myös alueellinen vaikutus. Päätös palvelun kotiuttamisesta liittyy pankin strategiaan, paikallisen läsnäolon vahvistamiseen sekä asiakastyötä tekevien henkilöiden määrän lisäämiseen. Paikallisten palveluiden vahvistamisen tarkoituksena on sujuvoittaa asiointia ja sillä tavoitellaan parempaa asiakas- ja hyötykokemusta. Palvelu on tuonut uusia työtehtäviä OP Hämeeseen ja näin ollen myös pankin henkilöstömäärä on kasvanut.
"Olemme innoissamme voidessamme tarjota uusia työmahdollisuuksia ja vahvistaa tiimiämme paikallisilla osaajilla. Haluamme
olla lähellä asiakkaitamme ja tarjota heille palveluita, jotka vastaavat heidän odotuksiaan ja tarpeitaan", jatkaa asiakkuuspäällikkö Sirpa Rantapelkonen.
Paikallisesti Digipalvelut-asiointikanavassa käsitellään keskimäärin 3500 uutta viestiä per kuukausi. Palvelu on suosittu erityisesti Omistaja Plus-asiakkaiden keskuudessa. Omistaja Plus -asiakkaat ovat pankin omistaja-asiakkaita, jotka hyödyntävät monipuolisesti OP Ryhmän tuotteita ja palveluita ja täyttävät näin erityiset asiakkuuden kriteerit.
Lisätietoja:
Sirpa Rantapelkonen, asiakkuuspäällikkö, sirpa.rantapelkonen@op.fi, p. 050 517 7008
Minna Vartiainen, myyntijohtaja, minna.vartiainen@op.fi, p. 044 056 7353
Erja Äijälä, liiketoimintajohtaja, erja.aijala@op.fi, p. 040 557 5357