OP:n mobiilisovellusten ilmoitukset
Usein kysytyt kysymykset
E-lasku – Miten voin ottaa käyttöön ilmoitukset e-laskuista OP-mobiilissa?
E-lasku – Kuka saa ilmoituksen saapuneesta e-laskusta?
Epäonnistunut korttimaksu – Näin ilmoituksen epäonnistuneesta korttimaksusta, mutta en löydä tietoja epäonnistuneesta maksusta OP-mobiilin kautta. Mistä voin tarkistaa tiedon?
Epäonnistunut korttimaksu – Sain ilmoituksen, että korttimaksu on epäonnistunut. Miten voin varmistaa, että tiliäni ei ole veloitettu?
Ilmoituksen lisätiedot – Mistä saan tarkempaa tietoa ilmoituksesta?
Ilmoitukset – Mitä ilmoituksia OP-mobiilista tulee ja voinko määrittää ne jotenkin?
Ilmoitusten käyttöönotto – Miten voin ottaa käyttöön OP-mobiilin ilmoitukset?
Ilmoitus perutusta korttiostosta – Valitsin pari päivää vanhan ilmoituksen ja näin siitä maksun tiedot ostoksen osalta, joka on jo peruttu. Miksi näen silti maksun tiedot?
Ilmoitus tilin ylityksestä – Miksi sain ilmoituksen tilin ylittymisestä?
Ilmoitus tilin ylityksestä – Miten voin vastaanottaa ilmoituksia tilin ylittymisestä?
Ilmoitusten hallinta – Miten varmistan, että ilmoitukset eivät herätä minua?
Ilmoitusten hallinta – Voinko saada ilmoitukset vain omista maksuista?
Korttien ilmoitukset – Miksi jotkin ilmoitukset tulevat minulle viiveellä?
Korttien ilmoitukset – Korttini on vaihdettu uuteen. Miksi en saa enää ilmoituksia korttimaksuista?
Korttitapahtumien ilmoitukset – Miksi en saa ilmoitusta kaikista korttitapahtumistani?
Muut mobiilimaksamisen palvelut – Miksi saan Apple Payn, Google Payn, Samsung Payn ja Garmin Payn ilmoituksia OP-mobiilista?
Palautettu korttimaksu – Sain ilmoituksen, että korttimaksu on palautettu. Mitä tämä tarkoittaa?
Peruttu korttimaksu – Sain ilmoituksen, että korttimaksu on peruttu. Mitä tämä tarkoittaa?
E-lasku – Miten voin ottaa käyttöön ilmoitukset e-laskuista OP-mobiilissa?
E-lasku – Kuka saa ilmoituksen saapuneesta e-laskusta?
OP-mobiilin ilmoitukset e-laskusta saa tilinomistaja aina, kun uusi e-lasku saapuu. Sen sijaan käyttöoikeutettu ei saa ilmoituksia saapuneista e-laskuista.
Epäonnistunut korttimaksu – Näin ilmoituksen epäonnistuneesta korttimaksusta, mutta en löydä tietoja epäonnistuneesta maksusta OP-mobiilin kautta. Mistä voin tarkistaa tiedon?
OP-mobiilin ilmoituksissa on seuraavia tietoja epäonnistuneesta maksusta: maksun epäonnistumisen syy, maksun saaja ja summa. Ilmoituksesta pääset katsomaan tarkempia tietoja, kuten tarkan ajankohdan sekä mahdolliset toimintaohjeet. Jos jostakin syystä poistat ilmoituksen tai ilmoituksen avaaminen keskeytyy etkä pääse enää katsomaan tarkempia tietoja epäonnistuneen korttimaksun osalta, ole yhteydessä OP:n asiakaspalveluun.
Epäonnistunut korttimaksu – Sain ilmoituksen, että korttimaksu on epäonnistunut. Miten voin varmistaa, että tiliäni ei ole veloitettu?
Ilmoituksen lisätiedot – Mistä saan tarkempaa tietoa ilmoituksesta?
Ilmoitukset – Mitä ilmoituksia OP-mobiilista tulee ja voinko määrittää ne jotenkin?
Kun otat ilmoitukset käyttöön, saat tärkeitä ilmoituksia käyttämistäsi OP-mobiilin ominaisuuksista sekä tapahtumista, jotka vaativat huomiotasi. Ilmoitus tulee aina seuraavista:
Voit lisäksi erikseen hallinnoida ilmoituksia tilitapahtumiin ja korttien katevarauksiin liittyen: Ilmoitukset → Tapahtumien ilmoitukset.
Ilmoitusten käyttöönotto – Miten voin ottaa käyttöön OP-mobiilin ilmoitukset?
Ilmoitus perutusta korttiostosta – Valitsin pari päivää vanhan ilmoituksen ja näin siitä maksun tiedot ostoksen osalta, joka on jo peruttu. Miksi näen silti maksun tiedot?
Ilmoitus tilin ylityksestä – Miksi sain ilmoituksen tilin ylittymisestä?
Ilmoitus tilisi ylittymisestä voi johtua joko varmentamattomasta korttimaksusta tai palvelumaksusta, joka on vienyt tilisi miinukselle. Jos näin tapahtuu, saat asiasta joko ilmoituksen OP-mobiilissa tai viestin op.fi-palveluun tai OP-mobiiliin. Jos ensimmäisestä ilmoituksesta menee vuorokausi niin, että tilisi saldo pysyy miinuksella, saat samasta aiheesta uuden push-ilmoituksen seuraavana päivänä. Ilmoitamme tilin ylityksestä, jotta voit mahdollisuuksien mukaan välttyä ylimääräisiltä kuluilta.
Ilmoitus tilin ylityksestä – Miten voin vastaanottaa ilmoituksia tilin ylittymisestä?
Ilmoitusten hallinta – Miten varmistan, että ilmoitukset eivät herätä minua?
Ilmoitusten hallinta – Voinko saada ilmoitukset vain omista maksuista?
Korttien ilmoitukset – Miksi jotkin ilmoitukset tulevat minulle viiveellä?
Korttien ilmoitukset – Korttini on vaihdettu uuteen. Miksi en saa enää ilmoituksia korttimaksuista?
Korttitapahtumien ilmoitukset – Miksi en saa ilmoitusta kaikista korttitapahtumistani?
Muut mobiilimaksamisen palvelut – Miksi saan Apple Payn, Google Payn, Samsung Payn ja Garmin Payn ilmoituksia OP-mobiilista?
Jos olet antanut omassa profiilissa sähköisen suoramarkkinointiluvan, voit saada puhelimeesi OP-mobiilin ilmoituksia, jotka koskevat Apple Paytä, Google Paytä, Samsung Paytä tai Garmin Paytä. Voit tarkistaa ja tarvittaessa muuttaa sähköistä suoramarkkinointilupaa oma profiilin Suostumukset-sivulla.
Palautettu korttimaksu – Sain ilmoituksen, että korttimaksu on palautettu. Mitä tämä tarkoittaa?
Peruttu korttimaksu – Sain ilmoituksen, että korttimaksu on peruttu. Mitä tämä tarkoittaa?
Korttimaksun peruminen tarkoittaa sitä, että korttimaksun katevaraus on peruttu ja maksua ei veloiteta tililtäsi. Maksu perutaan esimerkiksi, jos palautat ostetun tuotteen samana päivänä tai väärin veloitettu maksu hyvitetään sinulle kokonaan.