” ”

Lisäohjeita tulorekisterin käyttämiseen ja palkkailmoittamiseen

Kansallisen tulorekisterin tietoja käyttävät mm. vahinkovakuutusyhtiöt, Verohallinto, Kansaneläkelaitos (Kela), työttömyysvakuutusrahasto (TVR), työeläkelaitokset, ETK, työttömyyskassat ja työsuojeluviranomainen.

Tiedon käyttäjät saavat tulorekisteristä vain sen tiedon, mihin heillä on oikeus ja mitä he tarvitsevat toiminnassaan, esimerkiksi verotukseen tai etuuksien maksamiseen.

Kansalaiset näkevät tulorekisteristä omat palkkatiedot ja vuodesta 2021 alkaen myös eläke- ja etuustietonsa.

Alla näet tulorekisteristä ja palkkailmoittamisesta usein kysytyt kysymykset ja niihin vastaukset. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, katso lisätietoja Tulorekisterin verkkosivuilta. Sieltä löydät kattavat ja yksityiskohtaiset toimintaohjeet.