Allmän kortkundtjänst 0100 0500 (öppen mån.–fre. kl. 8–19)
- Välj först 2: Betjäning på svenska
- Välj sedan 1: Bankärenden för privatkunder
- Välj sedan 2: Kort, kortbetalningar och fakturering
Du får hjälp med bland annat följande ärenden: ansökan om kort, frågor om kortets användning, förnyelse av kort eller kod, kreditens användning och fakturering, avtalsändring, exempelvis ändring av månadsbelopp och förfallodag samt nätbetalning.
OP Gold kundtjänst 0100 0510 (öppen dygnet runt)
- Välj först 4: Betjäning på svenska
- Välj sedan 2: OP Gold
- Välj 1: Kortkundtjänst, öppen dygnet runt
- Välj 2: spärrtjänst, öppen dygnet runt
- Välj 3: Reseförsäkring, hyrbilsförsäkring och biljettskydd, öppen mån.–fre. kl. 9–17
- Välj 4: Produktskydd, öppen mån.–fre. kl. 9-16
- Välj 5: Lounge-tjänster, öppen dygnet runt
OP Platinum kundtjänst 0100 0510 (öppen dygnet runt)
- Välj först 4: Betjäning på svenska
- Välj sedan 1: OP Platinum
- Välj 1: Kortkundtjänst, öppen dygnet runt
- Välj 2: spärrtjänst, öppen dygnet runt
- Välj 3: Försäkringstjänster;
- Välj 1: Resenärförsäkring, öppen mån.–fre. kl. 9–16
- Välj 2: Resgodsförsäkring och Produktskydd, öppen mån.–fre. kl. 9–16
- Välj 3: Hyrbilsförsäkring och Biljettskydd, öppen mån.–fre. kl. 9–17
- Välj 4: F-Secures data- och ID-skydd;
- Välj 1: Börja använda tjänsten, öppen dygnet runt
- Välj 2: F-Secure support, öppen mån.–fre. kl. 8–18
- Välj 3: Hjälp vid identitetsstöld, öppen mån.–fre. kl. 8–18
- Välj 5: Lounge-tjänster, öppen dygnet runt
OP Duo kundtjänst 0100 0510 (öppen mån.–fre. kl. 8–19)
- Välj först 4: Betjäning på svenska
- Välj sedan 3: OP Duo
- Välj 1: Kortkundtjänst, öppen mån.–fre. kl. 8–19
- Välj 2: spärrtjänst, öppen dygnet runt
- Välj 3: Produktskydd, öppen mån.–fre. kl. 9–16
- Välj 4: Prisgaranti, öppen mån.–fre. kl. 9–17
- Välj 5:Hjälp vid identitetsstöld, öppen mån.–fre. kl. 8–18
K-Plussa Maksuaika kundtjänst 010 252 7020 (öppen mån.–fre. kl. 8–19)
Du får hjälp med bland annat följande ärenden: ansökan om kort, frågor om kortets användning, förnyelse av kort eller kod, kreditens användning och fakturering, avtalsändring, exempelvis ändring av månadsbelopp och förfallodag samt nätbetalning.
Kortsäkerhetstjänsten 0100 0530 (öppen 24 h/dygn)
Du får hjälp om du har fått av oss ett textmeddelande i anslutning till kortsäkerhet. Kortsäkerhetstjänsten ger ytterligare information dygnet runt.