Om det inte går att lägga till kortet via OP-mobilen, försök lägga till det via Google Wallet-appen.
Om du försökte lägga till kortet via Google Wallet-appen och valde OP-mobilen som verifieringssätt utan att lyckas med det, kontrollera att du har den senaste versionen av OP-mobilen och försök på nytt. Du kan också verifiera att kortet läggs till genom att ringa OP:s kundtjänst på numret 0100 0500. Välj först 4 för betjäning på svenska och därefter 1 för bankärenden för privatkunder och 2 för kort, kortbetalningar och fakturering.
Om du försökte lägga till kortet via Google Wallet-appen, kontrollera att kortets giltighetstid och säkerhetskod, dvs. CVC/CVV, är rätt skrivna. Kreditkortets tresiffriga säkerhetskod finns på kortets baksida bredvid underteckningsfältet. Bankkortets tresiffriga säkerhetskod finns på kortets baksida efter bankkortets nummer.
Kontrollera också att ditt kort är ett giltigt OP-kort som kan anslutas till tjänsten och användas för kortbetalningar. Om ditt kort inte alls syns i OP-mobilen eller om det har spärrats, ska du kontakta OP:s kundtjänst på numret 0100 0500. Välj först 4 för betjäning på svenska och därefter 1 för bankärenden för privatkunder och 2 för kort, kortbetalningar och fakturering.