Är du missnöjd med den service du fått i bankärenden, kapitalförvaltningsärenden eller fastighetsförmedling?

Kontakta först din andelsbank eller den OPs tjänsteleverantör som betjänat dig. Om ärendet inte löser sig med banken eller OPs tjänsteleverantör kan du kontakta kundombudsmannen.

Om du är missnöjd med den produkt du erbjudits eller den betjäning du fått, ska du alltid först kontakta din andelsbank eller den OPs tjänsteleverantör som betjänat dig för att reda ut ärendet.

Om ärendet inte går att lösa via förhandlingar och du kräver att du av andelsbanken eller OPs tjänsteleverantör får en skriftlig lösning i ärendet, ska du framföra din yrkan jämte motiveringar skriftligen (t.ex. per brev eller e-post) och bifoga en eventuell tilläggsutredning.

Om du är missnöjd med andelsbankens eller OPs tjänsteleverantörs lösning kan du föra ditt ärende för fortsatt handläggning till OP Gruppens kundombudsman.