Pohjola Hälsomästare -tjänsten

Du får hjälp med dina hälsobekymmer per telefon eller i appen varje dag
1

För Pohjola Försäkrings kunder

Som personförsäkringskund hos Pohjola Försäkring får du avgiftsfritt hälsorådgivning genom en app och per telefon.

2

Inte längre några onödiga läkarbesök och grubblande hemma

Pohjola Hälsomästare hjälper dig, om du undrar om du borde besöka läkare. I bästa fall undviker du läkarbesök och får klara anvisningar för hemvård av hälsomästaren. Du behöver inte tveka att kontakta hälsomästaren om du oroar dig för din eller ditt barns hälsa.

3

Snabb vård via Hälsomästare om du insjuknar eller skadar dig

När du använder Hälsomästare bedöms dina symptom av yrkesutbildad hälso- och sjukvårdspersonal som vid behov bokar tid för dig hos en av våra läkarpartner. Våra läkarpartner är privata läkarstationer med mångsidiga tjänster och omfattande öppethållningstider. 

4

Pohjola Hälsomästare sköter skadeanmälan för dig

När du inleder vård via tjänsten Pohjola Hälsomästare kan du få ett beslut om ersättning redan under ditt besök. Det behövs ingen skild skadeanmälan och du betalar bara den eventuella självrisken för ett läkarbesök. 

Ladda ner appen Pohjola Hälsomästare till din telefon

Du kan kontakta hälsomästaren per telefon eller i appen. Det lönar sig att ladda ner appen redan på förhand. Då kan du ha kontakt direkt med hälsomästaren när du eller ditt barn behöver hälsorådgvning. 

Pohjola Hälsomästare i App Store 

Så här använder du Pohjola Hälsomästare

1. Sköt ärenden i appen eller per telefon

Ladda ner appen Pohjola Hälsomästare i din telefons appbutik eller ring 0100 5225. Som kund hos Pohjola Försäkring är tjänsten Pohjola Hälsomästare tillgänglig för dig varje dag kl. 7–22 både per telefon på numret 0100 5225 och kl. 13–22 via chatten i applikationen Pohjola Hälsomästaren.

Du kan använda chatten i appen Pohjola Hälsomästare avgiftsfritt. Om du ringer tjänsten Pohjola Hälsomästare, debiterar vi för samtalet en lokalnätsavgift (lna) eller en mobilsamtalsavgift (msa) enligt tariffen för en inhemsk mobiltelefonoperatör.

2. Du får hjälp av erfaren hälso- och sjukvårdspersonal

Hälsomästare bedömer ditt behov av vård. Du hänvisas vid behov direkt till rätt slags vård hos våra läkarpartner eller vår distansmottagning. Om ett läkarbesök inte är nödvändigt får du tydliga anvisningar för hemvård.

3. Pohjola Hälsomästare gör skadeanmälan för dig

I samband med avgiftsbelagda läkartjänster kontrollerar hälsomästaren vad din försäkring hos Pohjola Försäkring täcker och om du kan få direktersättning. Som försäkringskund hos Pohjola Försäkring kan du få ett ersättningsbeslut genast medan du sköter ärendet.

Tjänsten Pohjola Hälsomästare i ett nötskal:

Pohjola Hälsomästare är en hälsorådgivningstjänst för Pohjola Försäkrings kunder. I tjänsten betjänas du varje dag kl. 7–22 både per telefon på numret 0100 5225 och kl. 13–22 via chatten av erfaren hälso- och sjukvårdspersonal. 

Du kan kontakta hälsomästaren om du blir sjuk, skadar dig eller funderar på din egen eller ditt barns hälsa. Hälsomästaren ger dig hälsorådgivning, anvisningar för akutvård och egenvård, diagnostiska bedömningar och vid behov tid till läkarmottagning. 

Visste du att 3/4 av våra kunder rekommenderar tjänsten Pohjola Hälsomästare? Källa: OP Customer Insight / Kundrelationsundersökning bland privatkunder 2020

Hälsomästarna är erfarna experter inom hälso- och sjukvård

Typiska bekymmer som sköts i tjänsten Pohjola Hälsomästare är till exempel: 
 
  • Magsymptom, så som magont, diarré
  • Ont i örat eller hörselsymptom
  • Hudsymptom
  • Influensasymptom, så som hosta, feber, snuva
  • Hand- eller fotskada

Alltid behövs inte ett fysiskt läkarbesök. Det är enkelt att bifoga bilder av till exempel hud- eller ögonsymptom till chatten. Hälsomästaren kan koppla in en läkare som vid behov skriver ut ett recept eller remitterar till fortsatta undersökningar. 

Vad kostar Pohjola Hälsomästare? 

Diskussioner med hälsomästare är alltid avgiftsfria då du har personförsäkring hos Pohjola Försäkring. Du betalar endast eventuell självrisk för läkarbesök, om behandling av skadan eller sjukdomen ingår i din Pohjola Hälsoförsäkring.

Du kan använda chatten i appen Pohjola Hälsomästare avgiftsfritt. Om du ringer tjänsten Pohjola Hälsomästare, debiterar vi för samtalet en lokalnätsavgift (lna) eller en mobilsamtalsavgift (msa) enligt tariffen för en inhemsk mobiltelefonoperatör.

Vad har jag för nytta av om hälsomästaren hänvisar mig till en läkarpartner?

Pohjola Försäkring har ett omfattande nationellt nätverk av läkarpartner. Som kund hos oss får du snabbt god och kvalitativ vård. 

Det är enkelt att sköta ärendet hos vår läkarpartner då du har inlett vården via Pohjola Hälsomästare. Pohjola Hälsomästare gör skadeanmälan för dig och kontrollerar i samband med avgiftsbelagda läkartjänster vad din försäkring omfattar. För ett läkarbesök betalar du endast eventuell självrisk eftersom vår läkarpartner använder direktersättningstjänst. 

Våra läkarpartner är Docrates, Läkarcentralen Aava, Oral Hammaslääkärit, Orton, Pihlajalinna, Pikkujätti, Terveystalo och Mehiläinen. 

Nära till hjälp både vardagar och veckoslut

Tjänsten Pohjola Hälsomästare är tillgänglig för dig alla dagar kl. 7–22 både per telefon och 13–22 via chatten i appen.

Ladda ner appen Pohjola Hälsomästare:

Ring Pohjola Hälsomästare, tfn 0100 5225*.

*Samtalspris: normal lokalnätsavgift (lna) eller mobilsamtalsavgift (msa) enligt den inhemska operatörens tariff.

Tjänsten Pohjola Hälsomästare produceras av Pihlajalinna Lääkärikeskukset Ab. Försäkringstjänsterna tillhandahålls av Pohjola Försäkring Ab.