Så här utvecklar vi våra tjänster med hjälp av kundrespons

Vi får årligen en enorm mängd respons via olika kanaler. Vi behandlar all respons vi får och tar den i beaktande när vi utvecklar våra tjänster. Tack för att du ger oss respons! Vi berättar om några exempel på tjänster som vi nyligen har tagit fram utifrån responsen.

Banktjänster

Alla e-fakturor samlade i OP-mobilen

I fortsättningen hittar du alla e-fakturor på ett ställe i OP-mobilen. Förutom de e-fakturor du har betalat kan du se godkända och icke-godkända e-fakturor, kreditnotor och e-fakturor med ett belopp på 0 euro. E-fakturorna är tydligt ordnade enligt år och fakturerare, och du kan följa hur mycket du betalar i e-fakturor varje år.

En smidigare användarupplevelse för visning av löneuppgifter i tjänsten op.fi

Den förnyade applikationen Henkilöasiakkaan palkkatiedot (löneuppgifter för privatkunder) är nu smidigare att använda och mer tillförlitlig än tidigare.

Du kan namnge lån i tjänsten op.fi och i OP-mobilen

Vi har tagit i bruk en önskad funktion – nu kan du namnge lån i tjänsten op.fi och i OP-mobilen. Med namnet känner du lätt igen ett visst lån, om du exempelvis har flera lån. Du kan ändra lånets namn under uppgifter om lånet.

Avgiftsfritt värdeandelskonto för alla kunder under 26 år och för ägarkunder

Tjänstekoncepten för sparare och placerare som ansluts till värdeandelskontot är framöver avgiftsfria för alla under 26-åriga kunder. Ägarkunder i andelsbanken får nu förutom tjänstekonceptet för sparare även konceptet för placerare avgiftsfritt. 

Läs mer om värdeandelskontot

Läs mer om värdeandelskontot för barn

Aktiesparkonto för barn

Om ditt barn är ägarkund i andelsbanken kan du öppna ett aktiesparkonto avgiftsfritt och placera utan månadsavgifter. Handeln med aktier är också gratis de 30 första dagarna.

Läs mer om aktiesparkontot för barn

Internationella aktier och aktieanalyser i OP-mobilen

Du kan handla med internationella aktier och följa utvecklingen av dina placeringar i OP-mobilen. Internationella aktieanalyser ser du också enkelt i OP-mobilen.

Läs mer om internationell aktieplacering

Försäkringstjänster

Ändring av förmånstagaren till livförsäkring

Du kan ändra förmånstagarförordnandet i livförsäkringen när som helst under livförsäkringens giltighetstid genom att meddela oss om det skriftligen. Det enklaste sättet att meddela oss är att skicka ett meddelande till oss via tjänsten op.fi eller OP-mobilen.

Läs mer om förmånstagarförordnandet i livförsäkringen

Säkerställande av livförsäkringens förmånstagares identitet

Tjänsten gäller de kunder som OP-Livförsäkring har bett bekräfta förmånstagarens identitet för att betala ut livförsäkringsersättning.

Ifall du har fått ett brev från OP-Livförsäkring där du ombeds bekräfta din identitet som förmånstagare kan du bekräfta din identitet genom att logga in i vår tjänst med OP:s eller en annan tjänsteleverantörs koder.

Läs mer om säkerställande av livförsäkringens förmånstagares identitet

Vill du läsa mer om responsen?

Vår föregående nyhet innehåller ytterligare information om tjänster som vi tidigare tagit fram utifrån den respons vi fått.

Läs vår nyhet från juni: Så utnyttjar vi våra kunders respons i utvecklingen av tjänster