Rahoitusasiakkaan tiedot

Yritysasiakkaan tunteminen – päivitä yrityksesi tiedot

Kysymme erilaisia tietoja yrityksestäsi, jotta voimme täyttää meille laissa asetetut vaatimukset asiakkaan tuntemisesta rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämiseksi. Jos asiakastiedoissa tapahtuu muutoksia, yrityksen tulee päivittää pankille asiakastietonsa.

Voit päivittää tiedot, jos sinulla on oikeus edustaa yritystä, esimerkiksi nimenkirjoitusoikeus.

Kysymme seuraavia tietoja: 

  • Perustiedot omistajista ja tosiasiallisista edunsaajista (nimi, syntymäaika muodossa pp.kk.vvvv tai y-tunnus, kansalaisuus, asuinvaltio tai rekisteröintivaltio, omistusosuus).
  • Toimiiko joku yrityksen tosiasiallisista edunsaajista itse, hänen perheenjäsenensä tai yhtiökumppaninsa merkittävässä julkisessa tehtävässä?
  • Yrityksen liiketoiminnasta (lyhyt liiketoiminnan kuvaus) ja taloudellisista tunnusluvuista (liikevaihtoarvio, tase, henkilöstön määrä)

Kun toimitat pyytämämme tiedot, varmistat, että pystymme jatkossakin tarjoamaan tarvitsemasi pankkipalvelut viivytyksettä. Pääset päivittämään tietoja, kun tunnistaudut palveluun OP:n tai muun pankin verkkopankkitunnuksilla.

Jos sinua pyydetään Tuntemistiedot-palvelussa täydentämään tietoja pankille toimitettavalla asiakirjalla (esim. rekisteriote), voit lähettää asiakirjan suojatussa sähköpostissa osoitteeseen tuntemistietoasiakirjat@op.fi. Sähköpostiin toimitetuista asiakirjoista käsitellään ainoastaan tuntemistietoihin liittyvät dokumentit.