Henkilöstö
OP Ryhmän tavoitteena on olla vetovoimainen työnantaja. Erinomainen työntekijäkokemus on yksi viidestä OP Ryhmän strategisesta painopistealueesta. Tavoitteena on hyvinvoiva, motivoitunut ja osaava henkilöstö, joka tuottaa vetovoimaisimman asiakaskokemuksen.
Vuoden 2018 syksystä alkaen OP:n keskusyhteisö on vaiheittain siirtynyt ketterään ja itseohjautuvaan toimintamalliin. Uuden toimintamallin yhtenä tavoitteena on parantaa työntekijäkokemusta, ja sen keskiössä ovat itseohjautuvat moniosaavat tiimit. Uudella toimintamallilla vastaamme myös työelämän murrokseen ja tarjoamme henkilöstöllemme mahdollisuuksia uuden oppimiseen ja kehittymiseen.
OP Ryhmässä monimuotoisuus nähdään voimavarana, ja takaamme yhdenvertaiset mahdollisuudet ja oikeudet sekä tasapuolisen kohtelun kaikille työntekijöille. Tavoitteemme on, että OP Ryhmän henkilöstö on osaamisen ja kokemuksen, sukupuolten ja eri ikäryhmien osalta riittävän monimuotoinen vastaamaan liiketoimintojen ja strategisten tavoitteiden asettamiin vaatimuksiin. Johtajatehtävien osalta tavoitteemme on, että molemmat sukupuolet ovat edustettuina suhteessa 60/40 prosenttia.
Hallinto
OP:ssa hallinnolla tarkoitetaan osuuspankkien hallitusten ja hallintoneuvostojen sekä OP Osuuskunnan hallintoneuvoston jäseniä.
Hallinnon osaamista tuetaan omalla verkko-oppimisympäristöllä Hallinnon Luotsilla. Hallinnon Luotsin tavoitteena on tukea hallinnossa toimivien henkilöiden osaamisen kehittämistä ja näin luoda edellytyksiä osuuspankkien hallintotehtävien menestykselliseen hoitamiseen ja koko ryhmän uudistumiseen.