Sain OP:lta kutsun rekisteröityä Aribaan. Onko Ariba-tili maksullinen? Aiheutuuko tilin luomisesta kustannuksia?
Toimittajan tulee luoda Ariba-tili rekisteröintikutsuun tai tarjouspyyntöön vastaamisen yhteydessä. Kutsusta luotu tili on maksuton Ariba Standard-tili, joten siitä ei aiheudu kustannuksia toimittajille.
En osaa kirjautua OP:n lähettämään toimittajan rekisteröitymispyyntöön.
En osaa kirjautua OP:n lähettämään tarjouspyyntöön.
Mikäli kirjaudut tarjouspyyntöön ensimmäistä kertaa, eikä yrityksellänne ole vielä Ariba-tiliä OP:n kanssa, tulee tili luoda tarjouspyyntösähköpostin kautta. Vaihtoehtoisesti voit kirjautua Aribaan olemassa olevilla tilitunnuksilla tarjouspyyntösähköpostin kautta. HUOM! Tarjouspyyntösähköposti on aina henkilökohtainen. Jos haluat, että joku toinen käsittelee tarjouspyynnön, pyydäthän tarjouksen lähettäjältä uuden tarjouspyyntökutsun toiselle henkilölle.
Yritin luoda Ariba-tiliä tarjouspyyntösähköpostista ja järjestelmä herjaa, että yrityksellämme on jo tili käytössä. Mitä teen?
Ohita saamasi herja (jo olemassa olevasta tilistä) ja jatka tilin luontiin.
Olen antanut OP:n yhteyshenkilölle sähköpostiosoitteen, johon haluamme ostotilaukset. Emme kuitenkaan saa sähköposteja, vaan ne menevät väärään sähköpostiosoitteeseen.
Tarkista Ariba-tilinne ostotilausten sähköpostiasetukset ja pyydä tarvittaessa tilinne pääkäyttäjää muuttamaan vastaanottajien sähköpostiosoitteet. Jos et tiedä, mille Ariba-tilille OP:n ostotilaukset reitittyvät, voit tarkistaa asian OP:lta lähettämällä sähköpostin osoitteeseen onboard.ariba@op.fi.
En löydä OP:n lähettämää ostotilausta Ariba-tililtämme, enkä pysty laskuttamaan tilausta vasten.
Mikäli yrityksellänne on jo käytössä Ariba-tili, johon haluatte vastaanottaa ostotilaukset, ilmoittakaa tilin tunnus OP:lle. OP reitittää ostotilaukset ilmoittamallenne tilille. HUOM! Ostotilausten reititys tulisi tehdä ennen kuin ensimmäinen ostotilaus lähtee OP:lta. Jos Ariba-tiliä ei ole OP:n tiedossa, lähtee ostotilaus määrättyyn sähköpostiosoitteeseen. Voit luoda Ariba-tilin tai kirjautua jo olemassa olevalle Ariba-tilille ostotilaussähköpostin kautta.
- Tutustu ohjeeseen, kuinka käsittelen sähköpostiin tulleen tilauksen Ariban sivuilta
- Tutustu OP:n laskutusohjeisiin
Ariba-tilimme pääkäyttäjä on lähtenyt yrityksestämme, enkä tiedä tilimme sisäänkirjautumistunnuksia.
OP ei pysty antamaan oikeuksia toimittajan tilille. Tässä tapauksessa toimittajan tulee olla yhteydessä Ariba-supportiin.
Löydät yhteystiedot esim. Ariban kirjautumissivulta: klikkaa kysymysmerkkiä (oikeassa yläkulmassa) > Help Center > Contact us > Reset my password / Forgot Username > seuraa ohjeistusta ja valitse ”I am experiencing a different issue”, > Contact us > jonka jälkeen avautuu Ariban yhteydenottolomake.