Tervetuloa neuvotteluun

Näitä tarvitset neuvottelussa

Tarkista vielä saamastasi vahvistusviestistä varatun neuvottelun ajankohta ja mihin neuvottelu on sovittu: onko se OP:n konttorissa, puhelimessa vai verkossa.

Tutustu sitten kokoamiimme ohjeisiin, jotta neuvottelu etenee mahdollisimman sujuvasti.

Sovitun neuvottelun tarkoituksena on käydä läpi kaupan osapuolia ja kohdetta koskevat tiedot, kaupan muut ehdot sekä verotukseen liittyvät seikat. Neuvottelun pohjalta laaditaan tarkoitukseen sopiva kauppakirja. Kauppakirjan allekirjoitustilaisuudesta on aina sovittava erikseen. Mahdollisesta rahoitukseen liittyvistä asioista tulee sopia erikseen rahoituksen asiantuntijoiden kanssa.

Varmistaaksesi neuvottelun sujuvuuden, ota mukaasi neuvottelussa tyypillisesti tarvittavat asiakirjat ja tiedot. Olet voinut ajanvarauksen yhteydessä myös sopia asiakirjojen toimittamisesta etukäteen asiantuntijalle, esimerkiksi verkkoviestin välityksellä. Tyypillisesti tarvittavia asiakirjoja ja tietoja:

  • ostajan ja myyjän tiedot (nimet kokonaisuudessaan, henkilötunnukset, osoitteet, mahdollinen sukulaisuussuhde); yrityksistä tarvitaan kaupparekisteriote ja kauppaa koskeva pöytäkirjaote, kuolinpesistä pääsääntöisesti ainakin perukirja ja sukuselvitys  
  • kohteen yksilöintitiedot (kiinteistötunnus, as oy:n nimi ja osakenumerot, osoite)  
  • asunto-osakkeesta isännöitsijätodistus liitteineen sekä osakekirja ja/tai sen säilytyspaikka  
  • kohteen kuvaus (huoneistoselitelmä, pinta-alat, kiinteistön tyyppi, kaavoitustilanne, mahdollinen kuntotarkastusraportti, energiatodistus jne)  
  • kiinteistön tapauksessa mahdollisten kirjallisten panttikirjojen säilytyspaikka  
  • mahdollinen arviolausunto tai ostotarjous 
  • kauppahinta ja sen maksuaikataulu  
  • omistuksen siirtymispäivä, muuttopäivä  
  • kaupantekopäivä ja muut aikatauluun vaikuttavat seikat  
  • muut mahdollisesti sovitut ehdot 

Asiakirjan laadinnasta veloitetaan voimassaolevan hinnaston mukainen palkkio. Mikäli neuvottelussa päädytään siihen, ettei asiakirjojen laatiminen ole tarpeellista tai ajankohtaista, laskutetaan tapaaminen käytetyn työajan perusteella voimassaolevan tuntihinnan mukaisesti.

 

Huomioi nämä ennen neuvottelua

Valmistaudu neuvotteluun tarkistamalla ja tarvittaessa täydentämällä asiakastietojasi OP:n verkkopalvelussa. Näin nopeutat tapaamistasi.

Vahvistusviestistä löydät, millä tavalla olet tapaamassa asiantuntijan

Ota esille neuvotteluun tarvittavat em. tiedot tai asiakirjat, joihin liittyvistä asioista haluat keskustella. Asiantuntijamme soittaa sinulle neuvottelun alkamisaikaan. Jos käytössäsi on OP-mobiili, voit varmistaa, että sinulle tuleva puhelu on oikeasti osuuspankista.

Verkkoneuvotteluun voit osallistua joko op.fi-palvelussa tai OP:n mobiilisovelluksen avulla.

Op.fi:ssä osallistuminen

  1. Avaa verkkoselaimellasi op.fi ja kirjaudu sisään OP:n tunnuksillasi.
  2. Siirry Asiakaspalvelu-sivulle ja valitse Verkkoneuvottelu.
  3. Seuraa neuvottelusivun ohjeita ja pidä se taustalla auki, kun liityt verkkoneuvotteluun.

 

OP:n mobiilisovelluksella osallistuminen

  1. Varmista, että laitteestasi löytyy Teams-neuvottelusovellus. Jos sinulla ei vielä ole sovellusta käytössäsi, lataa se hyvissä ajoin ennen neuvottelusi alkua laitteesi sovelluskaupasta.
  2. Kirjaudu sisään OP:n mobiilisovellukseen OP:n tunnuksillasi.
  3. Kun olet kirjautunut sovellukseen, avaa Muut-valikko ja valitse Asiakaspalvelu.
  4. Valitse asiakaspalvelun alavalikosta Verkkoneuvottelut. Valitse alkavan verkkoneuvottelusi kohdalta Liity neuvotteluun.
  5. Seuraa neuvottelunäkymän ohjeita ja pidä se taustalla auki, kun liityt verkkoneuvotteluun.

Ota konttoriin tullessasi mukaan suomalaisen viranomaisen myöntämä voimassa oleva henkilöllisyystodistus:

  • 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti tai passi tai diplomaattipassi.
  • Suomen kansalaiselle 1.10.1990 jälkeen myönnetty ajokortti käy henkilöllisyystodistukseksi muissa kuin OPn verkkopalvelusopimuksen ja -tunnusten avaamiseen liittyvissä asioissa

 

Ajanvarauksen muokkaus ja peruutus

Voit muokata ja peruuttaa ajanvarauksesi Ajanvarauksesi-sivulla. OP-mobiilissa ajanvarauksesi löytyvät Muut välilehden alta Asiakaspalvelusta.

Voit tarvittaessa myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos varasit ajan kirjautumatta sisään, tarvitset varaustunnuksen, jonka näet saamastasi vahvistusviestistä. Huomaathan, että neuvottelua ei voi perua tekstiviestillä.

Siirry op.fi-palveluun:

https://www.op.fi/etusivu