Turvallinen asiointi



Usein kysytyt kysymykset

Tunnusten kalastelu – Näin toimit huijaustilanteissa

Jos saat epäilyttävän sähköpostiviestin, joka näyttää siltä, että se on lähetetty OP:n nimissä, välitä viesti meille. Älä klikkaa viestissä olevia linkkejä. Poista viesti sen jälkeen, kun olet lähettänyt sen.

Jos saat OP:n verkkopalvelussa normaalista poikkeavan ilmoituksen tai epäilyttävän näkymän, lähetä kyseisestä sivustosta kuvaruutukopio ja lähdekoodi meille sähköpostitse.

Laita sähköpostiviestiisi myös nimesi, yhteystietosi sekä oman pankkisi nimi (esimerkiksi OP Mallila). Lähetä ilmoituksesi osoitteeseen tietoturvailmoitukset(at)op.fi. Emme vastaa tähän sähköpostiosoitteeseen lähetettyihin viesteihin suoraan, vaan saat vastauksena automaattiviestin. Ilmoita tapahtuneesta myös OP:n asiakaspalveluun tai pankkiisi. 

Jos epäilet tunnuksiesi joutuneen vääriin käsiin, sulje ne välittömästi soittamalla OP:n asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun aukioloaikojen ulkopuolella soita OP Sulkupalveluun (24h). Jos teet sulkupyynnön soittamalla OP Sulkupalveluun, ilmoita tapahtuneesta myös asiakaspalveluun sen avauduttua.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun tai OP Sulkupalveluun