OP-mobiili
Usein kysytyt kysymykset
OP-mobiilin tukemat laitteet - Missä laitteissa OP-mobiili toimii?
Miksi Google Play ilmoittaa, että OP-mobiili ei ole saatavilla maassani, vaikka olen Suomessa?
Miksi OP-mobiili pyytää käyttöoikeuksia muihin sovelluksiin kuten yhteystiedot, kamera tai puhelin?
OP-mobiilin tietoturva - Onko OP-mobiili turvallinen?
Miksi OP-mobiili ei toimi?
Viivakoodimaksaminen - Miten viivakoodimaksaminen toimii?
OP-mobiilin tukemat laitteet - Missä laitteissa OP-mobiili toimii?
OP-mobiili toimii seuraavilla käyttöjärjestelmillä ja versioilla: OP-mobiili on suunniteltu lähtökohtaisesti käytettäväksi puhelimella, ja käyttökokemus tableteissa voi vaihdella valmistajasta riippuen. Ongelmatilanteissa suosittelemme käyttämään sovellusta puhelimella tai kirjautumaan tabletin selaimella op.fi-palveluun. Turvallisuussyistä OP-mobiili ei toimi laitteilla, joissa on vanhentunut käyttöjärjestelmä. Tarkemmat tiedot verkkopalveluiden käytön edellytyksistä löydät kohdasta: Mitä tarvitset OP-verkkopalvelun käyttöön?
Miksi Google Play ilmoittaa, että OP-mobiili ei ole saatavilla maassani, vaikka olen Suomessa?
Miksi OP-mobiili pyytää käyttöoikeuksia muihin sovelluksiin kuten yhteystiedot, kamera tai puhelin?
Alla on eritelty sovellusten mukaan, miksi OP-mobiili tarvitsee niihin käyttöoikeuksia. • Yhteystiedot: saajan puhelinnumeron poiminta Siirto-maksua varten • Sijainti: lähimmän konttorin ja Otto-automaatin paikannus ja reittiohjeet. Tätä tarvitaan myös tiedonsiirtoon laitteiden välillä Mobiiliavaimen käyttöönotossa. • Puhelinsoitto: soitot suoraan sovelluksesta pankki- ja vakuutuspalveluiden asiakaspalvelunumeroihin • Kuvat/media/tiedosto: maksetuista maksuista ja tilitapahtumista tulevien kuittien tallennus sovelluksesta laitteen muistiin • Kamera: laskun viivakoodin lukeminen, Mobiiliavaimen käyttööntotto • Puhelimen tila: mobiiliavaimen käyttö vaatii tietoja laitteesta
OP-mobiilin tietoturva - Onko OP-mobiili turvallinen?
OP-mobiili on turvallinen asiointikanava pankki- ja vakuutuspalveluille, kun muistat seuraavat asiat: OP-mobiili ei tallenna pankkisalaisuuden alaista tietoa mobiililaitteeseen asioinnin aikanakaan. Tiedot siirtyvät OP-Pohjolan järjestelmiin vahvasti salattuina verkkoyhteydestä riippumatta.
Miksi OP-mobiili ei toimi?
OP-mobiilissa ja OP:n verkkopalvelussa ilmenee ajoittain huoltotöistä johtuvia käyttökatkoja, minkä vuoksi OP-mobiili ei välttämättä hetkellisesti toimi. Nämä OP-mobiilin häiriöt ovat aina väliaikaisia ja lyhytkestoisia. Ajankohtaisimmat käyttökatko- ja häiriötilanteet ilmoitamme aina OP-mobiilin etusivulla sekä op.fi-sivuston etusivulla. Mikäli OP-mobiilin käytössä ilmenee häiriöitä tai sovellus ei toimi muina kuin käyttökatkojen ajankohtana, tarkista että laitteesi käyttöjärjestelmä on ajan tasalla. Ajantasaiset käyttöjärjestelmävaatimukset löydät kohdasta ”OP-mobiilin tukemat laitteet – Missä laitteissa OP-mobiili toimii?”.
Viivakoodimaksaminen - Miten viivakoodimaksaminen toimii?
Voit maksaa viivakoodillisia laskuja käyttämällä OP-mobiilin viivakoodimaksu-ominaisuutta. Löydät sen "Uusi maksu" -painikkeen alta, kun olet maksamassa laskua. Painamalla viivakoodi-ikonia kamera käynnistyy ja voit osoittaa sillä laskussa olevaa viivakoodia, josta OP-mobiili poimii maksun tiedot. Tarkista tiedot ja syötä vastaanottajan nimi ennen kuin maksat laskun.