Näin kehitämme palveluitamme asiakaspalautteiden avulla

Saamme vuosittain runsaasti palautetta eri kanavien kautta. Käsittelemme kaikki saamamme palautteet ja huomioimme ne palvelujemme kehittämisessä. Kiitos, kun annat meille palautetta! Esittelemme muutamia esimerkkejä palveluista, joita olemme kehittäneet viime aikoina palautteiden perusteella.

Pankkipalvelut

Englanninkielinen op.fi

Op.fi:n englanninkielinen asiointipalvelu on avattu henkilöasiakkaille. Haluamme tarjota yhdenvertaista palvelua kaikille asiakkaillemme. Uudistus on osa kansainvälisten asiakkaidemme palveluiden kehittämistä.

Englanninkieliseen asiointipalveluun voi kirjautua valitsemalla ennen kirjautumista asiointikieleksi englannin. Yleensä myös selain tunnistaa käytetyn kielen, jolloin selain osaa ohjata suoraan englanninkieliselle sivustolle.  

Luottokortin luoton lyhentäminen reaaliajassa

Luottokortin luottoa voi lyhentää reaaliaikaisesti. Jos lyhennät luottoa suoraan OP-mobiilissa tai op.fi-palvelussa Lyhennä luottoa -painikkeella, suoritus näkyy kortin käyttövarassa välittömästi. Laskujen lyhennyksissä on edelleen muutaman pankkipäivän viive. Teemme kuitenkin kovasti töitä, että tämäkin lyhennystapa olisi jatkossa reaaliaikainen.

K-Plussa Maksuaika -kortin tapahtumien seuraaminen ilman OP:n pankkitunnuksia

K-Plussa Maksuaika -kortti on Keskon ja OP:n yhteistyökortti ja osalla asiakkaista pääasiallinen pankkiasiakkuus on muualla kuin OP:ssa eikä heillä ole ollut mahdollisuutta seurata korttinsa tapahtumia tai saldoa itsepalvelussa. Tämä on kuitenkin nykyään mahdollista op.fi-palvelussa myös muiden suomalaisten pankkien tunnuksilla.

Mobiilimaksamiseen mukaan uusia palveluita: Samsung Pay ja Garmin Pay

OP:n kaikkia kortteja voi nyt käyttää myös Samsung Payssa ja Garmin Payssä. Lisäksi Google Pay on käytettävissä myös uusimmissa Fitbit-laitteissa.

Kortit lapsille ja nuorille ilman konttorikäyntiä

Kortin voi jatkossa tilata lapselle tai nuorelle op.fi-palvelussa eikä konttorille siis enää tarvitse sen vuoksi mennä. Jotta tilaus onnistuu itsepalvelussa, alaikäisellä tulee olla virallinen henkilöllisyystodistus sekä henkilökohtaisessa käytössä oleva puhelinnumero.

Lue lisää palveluiden avaamisesta eri ikäisille:

Saapuneissa e-laskuissa enemmän tietoa

Saapuneita e-laskuista näkee entistä enemmän tietoa op.fi-palvelussa. Eräpäivän ja laskun summan lisäksi näkyy myös toteutuneen laskun eräpäivä ja summa sekä laskukohtainen tilatieto. E-laskuja voi myös hakea kyseisen tilatiedon avulla Saapuneet e-laskut-sivustolla.

Yritysjousto – uusi vakuudeton luotto yritysasiakkaille

Yrityksillä on nyt mahdollisuus hakea jatkuvakäyttöistä vakuudetonta limiittiä. Limiitin määrä voi olla 5 000–50 000 euroa, eikä siihen tarvita vakuuksia tai takaajia. Hakemuksen voi tehdä helposti verkossa.

Uudistuksia yritysasiakkaiden tuntemistietojen hallinnassa

Olemme lisänneet uuden, tuntemistietojen hallintaa helpottavan käyttäjäroolin yrityksen digipalveluihin. Jatkossa pääkäyttäjä voi valtuuttaa useita yrityskäyttäjiä päivittämään yrityksen lakisääteisiä tuntemistietoja. Käyttöoikeuden lisääminen: Asiakastiedot > Tuntemistietojen (KYC) katselu-, päivitys- ja vahvistusoikeus. 

Uudistimme myös yritysasiakkaan tuntemistietolomakkeen käyttöliittymää. Lomake on aiempaa helppokäyttöisempi ja liitteiden lisääminen onnistuu nyt suoraan lomakkeen kautta.

Vakuutuspalvelut

Pohjola Vakuutuksen puhelinvalikko uudistui 1.3.

Vakuutuspalveluiden runsaudesta johtuen puhelinpalvelun (p. 0303 0303) palveluvalikko koettiin joskus hankalaksi erityisesti korvausasioihin liittyen. Otimme maaliskuun alussa käyttöön uuden palveluvalikon, jossa valikkoa lyhennettiin ja selkeytettiin.

Jatkamme edelleen puhelinvalikon kehittämistä, jotta asiointi puhelinpalvelussa olisi tulevaisuudessa vieläkin helpompaa.

Pohjola Vahinkoapu -palvelusta saat 24/7 avun erilaisiin vahinkotilanteisiin. Vahinkoavun löydät OP-mobiilista ja osoitteesta vahinkoapu.pohjola.fi

OP:n pankkiasiakkaat saivat käyttöön sähköisen tunnistautumisen myös vakuutuspalveluissa

OP-Henkivakuutuksen ja Pohjola Vakuutuksen puhelinpalveluissa otettiin huhtikuussa käyttöön pankkipalveluista tuttu tunnistautuminen, joka nopeuttaa puhelinpalvelussa asiointia ja lisää asioinnin turvallisuutta.

Tunnistautuminen on nyt käytössä osassa vakuutuspalveluiden puhelinpalvelunumeroita.
 

Haluatko lukea lisää palautteiden hyödyntämisestä?

Edellisestä uutisestamme löydät lisätietoa palveluista, joita olemme aiemmin kehittäneet saamiemme palautteiden perusteella.