E-laskuehdotuksia asiakkaille OP Ainan avulla

Sadat tuhannet OP:n asiakkaat saavat syksyn aikana Verohallinnolta ja Pohjola Vakuutukselta e-laskuehdotuksia ja voivat hyväksyä niitä OP Ainan avulla.

Ensimmäiset e-laskuehdotukset saapuvat Verohallinnolta 24.9. ja Pohjola Vakuutukselta 8.10.2024. Moni asiakas, jolla ei ole vielä e-laskua käytössä, saattaa saada ilmoituksen aiheesta OP Ainalta syksyn aikana.

E-laskuehdotus kannattaa hyväksyä, sillä se helpottaa laskujen maksamista ja eräpäivän muistamista. Jos saat e-laskuehdotuksen, sinulla on 30 päivää aikaa hyväksyä tai hylätä ehdotus. Tämän jälkeen e-laskuehdotus poistuu automaattisesti.

Saat e-laskuehdotuksen Verohallinnolta, jos et vielä käytä e-laskua tai suoramaksuja verojen maksamiseen ja olet ilmoittanut Verohallinnolle OP:n tilinumeron.

OP Aina tukee e-laskuehdotuksissa

Kun olet kirjautunut OP-mobiiliin tai op.fi-palveluun, henkilökohtainen apurisi OP Aina ilmoittaa sinulle e-laskuehdotuksesta. Ilmoituksesta aukeaa keskustelu chattiin, jossa OP Aina auttaa sinua hyväksymään tai hylkäämään ehdotuksen parilla painalluksella. Voit myös pyytää OP Ainaa muistuttamaan asiasta myöhemmin tai kysyä lisätietoa e-laskuista.

Jos tulet toisiin aatoksiin ehdotuksen hylkäämisen jälkeen, löydät e-laskuehdotukset jälkikäteen myös alla näkyviä polkuja pitkin.

  • OP-mobiilissa valitse: Maksut ja e-laskut – E-laskut – Muokkaa e-laskuja – E-laskuehdotukset
  • Op.fi-palvelussa valitse: Maksut – E-laskuehdotukset 

Miksi käyttää e-laskua?

E-lasku eli sähköinen lasku on mobiili- ja verkkopankkiin saapuva lasku. Se sisältää samat tiedot kuin paperinen lasku ja on kuluton. Kun käytät e-laskuja, sinun ei enää tarvitse syöttää laskun tietoja käsin ja laskusi myös tallentuu sähköisesti.

E-laskun käyttö sujuvoittaa taloudenpitoasi monella tavalla, sillä saat laskut aina ajallaan ja löydät ne yhdestä paikasta. Lisäksi e-laskun käyttö on turvallista, koska laskutustiedot ovat aina oikein, etkä voi näppäillä esimerkiksi tili- tai viitenumeroa väärin.