Näin kehitämme palveluitamme asiakaspalautteen avulla

Asiakkailtamme saamamme palaute on meille erittäin tärkeää. Käsittelemme kaikki saamamme palautteet ja käytämme niitä hyödyksi palvelujemme kehittämisessä. Kiitos, kun annat meille palautetta! Esittelemme muutamia esimerkkejä palveluista, joita olemme kehittäneet viime aikoina palautteiden perusteella.

Pankkipalvelut

 

Lapsen pankkipalveluiden avaus digitaalisesti

Aiemmin lapsen toisen huoltajan oli vaikea löytää paikkaa, josta hän pystyi allekirjoittamaan hakemuksen palveluiden avaamisesta. Asiakkailta tuli tästä paljon palautetta. Tämän palautteen myötä olemme pystyneet parantamaan hakemuksen löydettävyyttä lähettämällä huoltajalle verkkoviestin. Lisäksi toimme allekirjoituslinkin myös selkeämmin näkyviin op.fi-palvelussa. 


Kysymme hakemuksen sujuvuutta jokaiselta allekirjoittajalta, ja asiakkaiden kokema sujuvuus parani huomattavasti korjauksen jälkeen.


Lue lisää pankkipalveluiden avaamisesta lapselle

Yritysasiakkaat voivat nyt hallita tilikohtaisia käyttöoikeuksia op.fi:ssä

Yrityksen digipalveluiden pääkäyttäjä, jolla on oikeudet antaa yrityksen tileihin käyttöoikeuksia, pystyy nyt antamaan suoraan op.fi-palvelussa käyttäjille tilikohtaisia käyttöoikeuksia. Uudet käyttöoikeudet tulevat voimaan heti, eivätkä vaadi enää pankin erillistä vahvistusta. 

Pääkäyttäjä voi antaa käyttäjälle tilinkäyttöoikeuden yhteen tai useampaan yrityksen tiliin. Jokaisen tilin käyttöoikeudet voivat olla erilaiset.

Verkkolaskutus yrityksen käyttöön chatin kautta


E-laskujen lähettämistä ja vastaanottamista varten yritys tarvitsee e-laskupalvelusopimuksen. Yritysten digipalveluita käyttävät asiakkaat voivat nyt avata sopimuksen helposti chatin kautta jonottamatta. Sopimukseen voi valita e-laskun lähetyssopimuksen, e-laskun vastaanottosopimuksen tai molemmat.

Vakuutuspalvelut


OP Aina auttaa yritysvakuutusasiakkaita chat-palvelussa


Henkilökohtainen apuri OP Aina auttaa asiakkaita chatissa myös yritysvakuutuksia koskevissa kysymyksissä. Aiemmin yritysvakuutusasiakkaat saivat chat-palvelun kautta apua henkilöavusteisesti vain palveluaikoinamme. Uudistuksen jälkeen asiakas saa kysymyksiinsä apua ensin OP Ainalta. Jos asia ei ratkea OP Ainan avulla tai vaatii muuten jatkoselvittelyä, palvelu ohjaa asiakasta jatkamaan keskustelua asiakasneuvojan kanssa. Jos asiakasneuvoja ei ole juuri nyt tavattavissa, OP Aina kertoo asiakkaalle, milloin ja miten hän ihmiskollegan tavoittaa.


Asiakkaalle tekoälyavusteinen chat tuo avun nopeammin ja mihin aikaan vuorokaudesta tahansa. Avun saa siinä hetkessä, kun sitä tarvitsee, ja asiointi sujuvoituu entisestään. 


OP Aina auttaa vakuutusasiakkaita e-laskun käyttöönotossa


Pohjola Vakuutuksen asiakkaat voivat ottaa e-laskun käyttöön entistä vaivattomammin OP Ainan avulla.  E-laskuehdotuksen löytäminen verkkopalvelusta on koettu hankalaksi ja tähän haettiin apua uudella OP Ainan toiminnolla. 
Asiakas saa OP Ainalta ilmoituksen Pohjola Vakuutukselta saapuneesta e-laskuehdotuksesta. Ilmoitus nousee asiakkaalle OP-mobiilin ja op.fi-palvelun etusivulle. Ilmoituksesta aukeaa OP Ainan keskustelu chatissa, jossa asiakas voi helposti parilla painalluksella ottaa e-laskun käyttöön. Asiakkaalle opastetaan myös, mistä e-laskut löytyvät sekä miten e-laskutilaukseen voi tarvittaessa tehdä muutoksia. Asiakas voi jättää asian myös odottamaan ja pyytää OP Ainaa muistuttamaan asiasta myöhemmin.


Jos asiakas ei ole kiinnostunut e-laskun tilaamisesta, hän voi hylätä ilmoituksen suoraan. OP Aina neuvoo tällöin asiakkaalle, mistä ja miten e-laskun voi myöhemmin aktivoida. Asiakas saa keskustelun aikana myös halutessaan lisätietoa siitä, mikä e-laskuehdotus on, mitkä ovat sen hyödyt ja miksi sitä hänelle tarjotaan. OP Ainalta voi kysyä myös muista e-laskuihin liittyvistä aiheista ja saada näin kohdennettua tukea ja rohkaisua e-laskujen käyttöön. 

Vakuutuspostin muuttaminen sähköiseksi onnistuu nyt helposti OP Ainan avulla


OP Aina rientää avuksi asiakkaille, jotka vastaanottavat vakuutuspostinsa vielä paperisena kirjelaatikkoon, ja hoksauttaa asiakkaita digitaalisen vakuutuspostin mahdollisuudesta. Vakuutuspostin muuttaminen paperisesta sähköiseksi onnistuu samalla kertaa kätevästi parilla painalluksella. 


Jos asiakas haluaa ottaa käyttöön sähköisen vakuutuspostin, käyttöönotto sekä ilmoitusasetusten säätäminen ja yhteystietojen tarkistaminen onnistuvat helposti OP Ainan kanssa samassa keskustelussa. OP Aina kertoo myös, mitä sähköinen vakuutusposti tarkoittaa sekä mistä vakuutuspostin ja sen asetukset jatkossa löytää. 


Erityisen kätevää sähköisessä vakuutuspostissa on, että tärkeät vakuutusasiakirjat säilyvät automaattisesti arkistoituna kymmenen vuoden ajan ja laskukopiotkin kuusi vuotta. Sähköisesti lähetettävä vakuutusposti löytää perille, olipa asiakas kotona, lomamatkalla tai vaikkapa mökillä. Vakuutusasiakirjat löytyvät omasta arkistosta, josta asiakas voi helposti lukea vakuutuspostin ja tulostaa sen tarvittaessa. Vakuutuspostiin kuuluvat vakuutusasiakirjat, asiakastiedotteet, tuoteoppaat sekä vakuutusehdot.


Lue lisää


Haluatko lukea lisää palautteista?


Edellisestä uutisestamme löydät lisätietoa palveluista, joita olemme aiemmin kehittäneet saamiemme palautteiden perusteella.


Lue kesäkuun uutinen