Pankkiemme kassapalveluissa tapahtuu paljon asiakaskohtaamisia ja asiointi erityisesti riskiryhmiin kuuluville pitää olla mahdollisimman turvallista. Tämän takia on tärkeää, että kaikki asiakkaat, jotka pystyvät käyttämään itsepalvelukanavia eli verkkopankkia ja maksukorttia käyttävät näitä palveluita konttoripalveluiden sijaan.
Huomioithan, että asiakaspalvelussamme on tällä hetkellä ruuhkaa ja jonotusajat ovat poikkeustilanteesta johtuen tavallista pidemmät. Jos asiasi ei ole kiireellinen, suosittelemme sinun palaavan asiaan myöhemmin. Olemme koonneet avuksesi tietoa eri palveluihimme liittyvistä asioista erikoistilanteessa. Tarkempia tietoja löydät myös Koronavirus – usein kysytyt kysymykset -sivulta. Tutustuthan näihin sisältöihin ennen yhteydenottoa. Kiitämme ymmärryksestä.
Siirry Koronavirus – usein kysyttyihin kysymyksiin
Pohjola Vakuutus
Jos mietit korvaako matkustajavakuutuksesi koronavirukseen liittyviä tilanteita, tutustuthan ensin laatimiimme ohjeisiin.
Tutustu matkustajavakuutukseen liittyviin ohjeisiin
Pohjola Vahinkoavusta löydät ohjeet kaikkiin vahinkotilanteisiin. Voit ilmoittaa vahingosta ja hakea korvausta OP-mobiilissa tai op.fi-palvelussa.
Säästöt ja sijoitukset
Voimakkaasti levinnyt koronavirus on heiluttanut pörssikursseja eri puolilla maailmaa. Myös Suomessa virus on aiheuttanut epävarmuutta säästäjien ja sijoittajien keskuudessa. Tutustu kokoamaamme sivuun, josta löydät ajankohtaista tietoa koronaviruksen vaikutuksesta markkinatilanteeseen.
Lue ajankohtaista tietoa markkinatilanteesta
Kortit ja maksaminen
Maksamisessa suosittelemme hyödyntämään korttimaksua, Pivoa tai Siirto-maksua. Käteinen kulkee useiden käsiparien läpi ja siksi muut maksutavat ovat suositeltavampi vaihtoehto. Myös laskut voit maksaa tilisiirtoina, e-laskulla tai suoramaksulla ilman konttorissa käyntiä. Voit auttaa myös riskiryhmään kuuluvia ohjeistamalla heitä suoramaksun käyttöön.
Lue lisää riskiryhmään kuuluvien asioinnista
Tutustu suoramaksuun ja muihin laskujen maksu vaihtoehtoihin
Lainat
Tarjoamme henkilö- ja pk-yritysasiakkaillemme mahdollisuuden lykätä luottojen maksuja, jos koronavirus on vaikuttanut luotonhoitokykyyn. Jos tarvitset koronaviruksesta johtuen taloudellista helpotusta, sinulla on mahdollisuus hakea asuntoluottojen lyhennysvapaata enintään 12 kuukauden ajaksi maksutta.
Henkilöasiakkaana voit hakea lainan maksusuunnitelman muutosta op.fi-palvelussa. Tilanteesta johtuen hakemusten käsittelyssä on tällä hetkellä ruuhkaa. Käsittelemme hakemukset saapumisjärjestyksessä ja kun lyhennysvapaahakemus on käsitelty, ilmoitamme tästä viestillä.
Lue lisää henkilöasiakkaan lyhennysvapaasta
PK-yritysasiakkaana voit hakea lainan maksusuunnitelman muutosta ottamalla yhteyttä omaan osuuspankkiisi. Yritysten osalta maksuaikojen muutokset arvioidaan aina tapauskohtaisesti ja hyödyntäen laajasti Finnveran tarjoamia takauksia.
Lue lisää yritysasiakkaan lyhennysvapaasta
Maksuohjelman muutoksista emme peri erillistä maksua. Suosittelemme hakemaan lyhennysvapaata vain tarpeeseen. Huomioithan, että lyhennysvapaan hakeminen varmuuden vuoksi kasvattaa jonoja ja käsittelyaikoja lainapalvelussamme.