E-laskuehdotuksia lähetetään henkilöasiakkaille, joilla on voimassa oleva rahoitussopimus seuraavista tuotteista: Kertaluotto, Tililuotto, OP Osamaksu, OP Sujuvat kaupat tai OP Autoleasing. Ensimmäiset e-laskuehdotukset ovat saapuneet OP Yrityspankilta 9.1.
OP:n verkkopalvelua tai OP-mobiilia käyttävät asiakkaat, joilla ei vielä ole e-laskua käytössä, saavat e-laskuehdotuksesta ilmoituksen OP Ainalta. Muiden pankkien asiakkaat löytävät e-laskuehdotuksen omasta verkkopankistaan tai mobiilisovelluksestaan. E-laskuehdotuksia lähetetään alkuvuoden aikana.
E-laskuehdotus kannattaa hyväksyä, sillä se helpottaa laskujen maksamista ja eräpäivän muistamista. Jos saat e-laskuehdotuksen, sinulla on 30 päivää aikaa hyväksyä tai hylätä ehdotus. Tämän jälkeen e-laskuehdotus poistuu automaattisesti.
OP Aina tukee e-laskuehdotuksissa
Kun olet kirjautunut OP-mobiiliin tai op.fi-palveluun, henkilökohtainen apurisi OP Aina ilmoittaa sinulle e-laskuehdotuksesta. Ilmoituksesta aukeaa keskustelu chattiin, jossa OP Aina auttaa sinua hyväksymään tai hylkäämään ehdotuksen parilla painalluksella. Voit myös pyytää OP Ainaa muistuttamaan asiasta myöhemmin tai kysyä lisätietoa e-laskuista.
Jos tulet toisiin aatoksiin ehdotuksen hylkäämisen jälkeen, löydät e-laskuehdotukset myös jälkikäteen OP:n digipalveluista.
- OP-mobiilissa valitse: Maksut ja e-laskut - E-laskut - Ehdotetut e-laskut
- Op.fi-palvelussa valitse: Maksut – E-laskuehdotukset
Miksi käyttää e-laskua?
E-lasku eli sähköinen lasku on mobiili- ja verkkopankkiin saapuva lasku. Se sisältää samat tiedot kuin paperinen lasku ja on kuluton. Kun käytät e-laskuja, sinun ei enää tarvitse syöttää laskun tietoja käsin ja laskusi myös tallentuu sähköisesti.
E-laskun käyttö sujuvoittaa taloudenpitoasi monella tavalla, sillä saat laskut aina ajallaan ja löydät ne yhdestä paikasta. Lisäksi e-laskun käyttö on turvallista, koska laskutustiedot ovat aina oikein, etkä voi näppäillä esimerkiksi tili- tai viitenumeroa väärin.