Monelle 15–17-vuotiaalle kampanjan kautta saatu kesätyö on ensimmäinen kokemus työelämästä.
–Tärkeän kesätyökokemuksen lisäksi nuoret oppivat oman talouden hallinnan taitoja, kun ensimmäisestä kesätyöstä saadaan ensimmäinen palkka. Rahan käyttö ja talouden hallinnan taidot ovat tärkeitä kansalaistaitoja, sillä omasta taloudesta huolehtiminen kasvattaa koko ajan merkitystään. Taloustaidot luovat pohjaa pitkälle aikuisuuteen, sanoo OP Pohjois-Hämeen toimitusjohtaja Pertti Pyykkö.
Kampanjan avulla OP Pohjois-Häme haluaa tukea myös toimialueensa yhdistysten toimintaa. Pertti Pyykön mukaan pankki pyrkii tukemaan lahjoituksella yhdistysten taloudellista tilannetta aikana, jolloin voimakas kustannusten nousu uhkaa taloutta ja monet yhteiskunnan tuet kolmannelle sektorille vähenevät.
Osuuspankin lahjoituksen avulla yhdistykset palkkaavat 15-17-vuotiaita nuoria kesätöihin kahdeksi viikoksi. Kesätöiden hakuaika on 3.–28.3.2025. Nuoret hakevat kampanjan kesätyöpaikkoja yhdistyksiltä ja yhdistys vastaa kaikista nuoren kesätyöhön kuuluvista työnantajavelvoitteista. Kun yhdistys palkkaa nuoren, OP lahjoittaa yhdistykselle nuoren kahden viikon palkan eli 500 euroa.
Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjassa osuuspankit ympäri Suomen lahjoittavat tänä vuonna yhteensä yli 1,4 miljoonaa euroa yleishyödyllisille yhdistyksille nuorten työllistämiseksi.
- Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjassa osuuspankit mahdollistavat nuorille mahdollisuuden tutustua työelämään.
- Nuoret voivat hakea Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjan työpaikkoja yhdistyksiltä 3.–28.3.2025.
- Kaikki kesätyöpaikat ja kesätyöpaikkoja tarjoavat osuuspankit löytyvät osoitteesta op.fi/kesaduuni
Lisätiedot:
OP Pohjois-Häme, myyntijohtaja Paula Berggren, p. 010 256 8954