Ny försäkring eller ändringar?
Är du privatkund kan du kontakta vår lokala Kundexpert Päivi när du behöver en ny försäkring eller en uppdatering av din befintliga försäkring.
Päivi Kulmala (Privatkunder)
Kundexpert Försäkringar för privatkunder
Telefon: 010 253 0109
Är du däremot företagskund är det Ari Valli eller Sami Sinkkonen som bäst kan hjälpa dig med nya försäkringar eller frågor gällande dina försäkringar
Ari Valli (Företagskunder)
Ombudsman
Telefon: 010 253 4040
Sami Sinkkonen (Företagskunder)
Kundchef, Pohjola Försäkring
Telefon: 010 253 1336
Har du frågor kring en skada?
Behöver du anvisningar för olika skadesituationer eller göra en skadeanmälan? Pohjola Skadehjälpen hjälper dig i skadeärenden dygnet runt på webben.
Ring Skadeavdelningen 0303 0303 för frågor om skador och ersättningar och de hjälper dig även med frågor kring din försäkring. Välj knappval 3 för svenskspråkig service.
Skadeavdelningens öppettider är:
Måndag – Fredag 8–17
Samtalstariff
Priset gäller också köande.
Som privatkund kan du göra en skadeanmälan och sköta dina försäkringsärenden enkelt och säkert i OP-mobilen.
Som företagskund kan du också sköta dina ärenden digitalt genom att ingå avtal om digitala tjänster.
- Skadehjälp och ansökan om ersättning (privatkund)
- Skadehjälp och ansökan om ersättning (företagare)
- Ingå avtal om digitala tjänster (företag)
- Pohjola Skadehjälpen Åland (företag och privatkund) (pdf)
- Vanliga frågor gällande försäkringar
FöPL- och ArPL-försäkringen beviljas av Ömsesidiga Pensionsförsäkringsbolaget Ilmarinen. En försäkringsförmedlare är ombud för Pohjola Försäkring och OP-Livförsäkring.
När du behöver kontakta oss i bankärenden: Kontaktinformation till personalen vid Andelsbanken för Åland