Välkommen som kund hos Pohjola Försäkring

Du har gjort ett utmärkt val! Vi finns här för dig och din trygghet. På den här sidan kan du läsa mer om de tjänster du har tillgång till som vår försäkringskund.

Uträtta ärenden enkelt både på nätet och via kundservicekanaler

Som vår försäkringskund kan du enkelt se uppgifter om dina försäkringar i vyn Mina försäkringar i tjänsten op.fi och OP-mobilen. Du kan logga in med användarkoder från vilken bank som helst. I våra digitala tjänster ser du bland annat innehållet i ditt försäkringsskydd, självrisker och försäkringsintyg. Du kan också se försäkringsbrev samt själv göra ändringar i dina försäkringar och kontaktuppgifter.

Du kan också enkelt teckna nya försäkringar på nätet. På nätet kan du i lugn och ro läsa mer om och jämföra de försäkringar vi erbjuder samt beräkna priser för olika försäkringar. Informationen om nya försäkringar som du tecknar uppdateras i vyn Mina försäkringar inom några vardagar.

Vi finns här för dig. Vi ser tillsammans till att du skyddat allt som är värt att skydda. Du kan alltid vid behov ringa oss, besöka kontoret eller skicka ett meddelande i OP:s digitala tjänst.

Så här hittar du avsnittet Försäkringar:

1. Logga in i tjänsten op.fi eller OP-mobilen med användarkoder från vilken bank som helst.

2. I tjänsten op.fi hittar du avsnittet, då du klickar på Försäkringar > Mina försäkringar. Klicka på “Försäkringar” i nedre kanten i OP-mobilen.

Så här kan du redigera din kontaktinformation:

1. Logga in i tjänsten op.fi eller OP-mobilen med användarkoder från vilken bank som helst.

2. Klicka på ditt namn upptill på sidan i tjänsten op.fi och välj “Min profil”. I OP-mobilen hittar du uppgifterna då du nedtill på sidan klickar på “Övriga” och “Min profil”.

Smidighet i vardagen med elektroniska tjänster

Få en smidigare vardag med hjälp av våra elektroniska tjänster för försäkringskunder. Nedan hittar du anvisningar för hur du börjar använda den elektroniska försäkringsposten och e-faktureringen, och hur du gör skadeanmälningar på nätet.

När du byter från papperspost till elektronisk post får du exempelvis försäkringsbrev och kundmeddelanden till Mitt arkiv i tjänsten op.fi och OP-mobilen. Med elektronisk försäkringspost sparar du på naturen, har försäkringshandlingarna med dig var du än är och har dem arkiverade automatiskt i tre års tid. Du får ett meddelande om nya ankomna handlingar antingen med e-post eller sms. Om du vill kan du också skriva ut handlingar.

Övergå till elektronisk försäkringspost genom att logga in via länken nedan.

När du använder e-faktura får du försäkringsfakturorna direkt till din nätbank i stället för i postlådan. Beställ e-faktura via din banks digitala tjänst. Efter ändringen behöver du inte skriva in konto- och referensnummer, utan det räcker med att du godkänner betalningarna. Ett meddelande om ankomna fakturor får du enligt ditt val antingen per e-post eller som sms.

Du kan också i övrigt enkelt ändra din fakturering i våra digitala tjänster. I tjänsten op.fi kan du enkelt dela upp fakturan i 2, 3, 4, 6 eller 12 poster.

Du kan se både obetalda och redan betalda försäkringsfakturor för de tre senaste åren i tjänsten op.fi Försäkringar > Fakturor för försäkringar och i OP-mobilen Försäkringar > Se fakturor. Om du inte kan betala försäkringsfakturan på förfallodagen och du behöver mer betaltid, kan du enkelt be om det på samma sida.

Du kan enkelt göra en skadeanmälan på nätet, och då går också handläggningen av skadan snabbare. Du kan också komplettera skadeanmälan senare eller göra en fortsatt anmälan i anslutning till en skada. Om vi begär bilagor gällande en skada kan du också enkelt skicka in dem via nätet.

 

Pohjola Skadehjälpen är till hjälp om en skada inträffar

I en skadesituation vill vi hjälpa dig att så snabbt som möjligt återgå till din normala vardag. Om en skada sker ska du genast besöka Pohjola Skadehjälpen, som hjälper dig i skadesituationer 24/7. Uppge i sökfältet i tjänsten hurdan skada som inträffat, och Skadehjälpen söker instruktioner för skadesituationen.

I skadehjälpen finner du även kontaktuppgifter till våra samarbetspartner för skadesituationer. När du vänder dig till våra samarbetspartner i en skadesituation kan du snabbt återgå till din normala vardag. Samarbetspartnern sköter också ofta ersättningsfrågorna direkt med oss.

Du kanske också är intresserad av det här