Notiser från OP:s mobilappar
Vanliga frågor
Misslyckad kortbetalning – Jag såg en notis om en misslyckad kortbetalning men hittar inte uppgifter om den misslyckade betalningen i OP-mobilen. Var kan jag kontrollera uppgifterna?
Misslyckad kortbetalning – Jag fick en notis om att en kortbetalning har misslyckats. Hur kan jag försäkra mig om att mitt konto inte har debiterats?
Hantering av notiser – Kan jag få notiser endast om mina egna betalningar?
Hantering av notiser – Hur ser jag till att jag inte blir väckt av notiser?
Aktivering av notiser – Hur kan jag aktivera notiser i OP-mobilen?
E-faktura – Hur kan jag aktivera notiser om e-fakturor i OP-mobilen?
Mer information om notisen – Var får jag närmare information om notisen?
Notiser – Vilka notiser kommer från OP-mobilen och kan jag på något sätt välja vilka jag vill ha?
Notis om annullerat kortinköp – Jag valde en några dagar gammal notis och såg i det uppgifter om en betalning för ett inköp som redan har annullerats. Varför ser jag ändå uppgifter om betalningen?
Notis om övertrassering av konto – Varför fick jag en notis om att mitt konto har övertrasserats?
Notis om övertrassering av konto – Hur kan jag ta emot notiser om övertrassering?
Notiser om kort – Varför får jag en del notiser med ett dröjsmål?
Notiser om korttransaktioner – Varför får jag inte notiser om alla mina korttransaktioner?
Notiser om kort – Mitt kort har bytts ut mot ett nytt. Varför får jag inte längre notiser om kortbetalningar?
Andra mobilbetalningstjänster — Varför får jag notiser från Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay och Garmin Pay i OP-Mobilen?
Återbetald kortbetalning – Jag fick en notis om att en kortbetalning har återbetalats. Vad betyder det?
Annullerad kortbetalning – Jag fick en notis om att en kortbetalning har annullerats. Vad betyder det?
E-faktura – Vem får en noits om en ankommen e-faktura?
Misslyckad kortbetalning – Jag såg en notis om en misslyckad kortbetalning men hittar inte uppgifter om den misslyckade betalningen i OP-mobilen. Var kan jag kontrollera uppgifterna?
I OP-mobilens notiser finns följande uppgifter om en misslyckad betalning: orsaken till att betalningen misslyckades, betalningens mottagare och belopp. Via notisen kan du gå till OP-mobilen för att se närmare uppgifter, till exempel den exakta tidpunkten och eventuella instruktioner. Om du av någon anledning tar bort notisen eller om öppningen av notisen avbryts och du inte längre kommer vidare för att se på närmare uppgifter om den misslyckade kortbetalningen, kan du kontakta OP:s kundtjänst.
Misslyckad kortbetalning – Jag fick en notis om att en kortbetalning har misslyckats. Hur kan jag försäkra mig om att mitt konto inte har debiterats?
Hantering av notiser – Kan jag få notiser endast om mina egna betalningar?
Hantering av notiser – Hur ser jag till att jag inte blir väckt av notiser?
Aktivering av notiser – Hur kan jag aktivera notiser i OP-mobilen?
Du kan aktivera notiser i OP-mobilen genom att välja Annat → Inställningar → Notiser.
E-faktura – Hur kan jag aktivera notiser om e-fakturor i OP-mobilen?
Mer information om notisen – Var får jag närmare information om notisen?
Notiser – Vilka notiser kommer från OP-mobilen och kan jag på något sätt välja vilka jag vill ha?
Då du aktiverar notiserna får du viktiga notiser om funktioner som du använder i OP-mobilen samt om transaktioner som kräver din uppmärksamhet. Du får alltid en notis om följande: Dessutom kan du separat hantera notiser som gäller kontotransaktioner och täckningsreserveringar för kort: Notiser → Notiser om transaktioner.
Notis om annullerat kortinköp – Jag valde en några dagar gammal notis och såg i det uppgifter om en betalning för ett inköp som redan har annullerats. Varför ser jag ändå uppgifter om betalningen?
Notis om övertrassering av konto – Varför fick jag en notis om att mitt konto har övertrasserats?
En notis om att ditt konto har övertrasserats kan bero på att antingen en oauktoriserad kortbetalning eller en serviceavgift har lett till att saldot på ditt konto blivit negativt. Om det går så, får du antingen en notis till OP-mobilen eller ett nätmeddelande om det. Om det från den första notisen går ett dygn så att ditt konto fortfarande har minussaldo, får du följande dag en ny notis om samma ärende. Vi meddelar om kontoövertrasseringar för att du i mån av möjlighet ska kunna undvika extra kostnader.
Notis om övertrassering av konto – Hur kan jag ta emot notiser om övertrassering?
Notiser om kort – Varför får jag en del notiser med ett dröjsmål?
Notiser om korttransaktioner – Varför får jag inte notiser om alla mina korttransaktioner?
Notiser om kort – Mitt kort har bytts ut mot ett nytt. Varför får jag inte längre notiser om kortbetalningar?
Andra mobilbetalningstjänster — Varför får jag notiser från Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay och Garmin Pay i OP-Mobilen?
Om du har gett tillstånd till elektronisk direktmarknadsföring i din profil kan du få notiser i OP-Mobilen på din telefon angående Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay eller Garmin Pay. Du kan granska och vid behov ändra tillståndet för elektronisk direktmarknadsföring i din profil under avsnittet Samtycke. Logga in och gå till tillståndet för elektronisk direktmarknadsföring
Återbetald kortbetalning – Jag fick en notis om att en kortbetalning har återbetalats. Vad betyder det?
Annullerad kortbetalning – Jag fick en notis om att en kortbetalning har annullerats. Vad betyder det?
Annullering av en kortbetalning innebär att täckningsreserveringen för en kortbetalning har annullerats och att betalningen inte debiteras ditt konto. En betalning annulleras till exempel om du returnerar en köpt produkt inom samma dag eller om en fel debiterad betalning krediteras dig i sin helhet.