Premium Försäkring för bilar från Mercedes-Benz
Bekvämt och tryggt
Mercedes-Benz har redan i över 130 år tillverkat bilar som i minsta detalj uppfyller också de striktaste kvalitetskraven. Mercedes-Benz har blivit en symbol för fulländad funktion och tryggheten som bilen ger sin ägare.
Nu kan man skydda sin Mercedes-Benz med en försäkring som följer exakt samma filosofi. Premium Försäkringen - förmåner och trygghet i toppklass. Du kan enkelt anpassa försäkringen så, att du får den helhet som bäst motsvarar dina behov, och försäkringen lämpar sig också för särdeles värdefulla exemplar.
Det här är Premium Försäkringen
-
Kan skräddarsys enligt dina behov
Du kan enkelt anpassa försäkringen så, att du får den helhet som bäst motsvarar dina behov. -
Kollisionsskydd alltid utan självrisk
Om din bil skadas vid en kollision eller sammanstötning, är din självrisk undantagsvis 0 euro. -
Glasskyddet alltid som standard för alla glas i din bil
Ur glasskyddet ersätts utöver vindrutan även t.ex. panoramatak som gått sönder. -
Marknadens mest heltäckande parkeringsskydd
Parkeringsskyddet ersätter skadan också om personen som skadade din parkerade bil inte kan identifieras. -
Utmärkta skadetjänster ger skydd i nödsituationer
Som vår kund har du tillgång till Pohjola Skadehjälpen, Pohjola Verkstadsmästartjänsten och bilskadejouren 24/7. -
Ersättande bil om olyckan är framme
Du kan få en ersättande bil till ditt förfogande utan självrisk, om din bil repareras på grund av ett tekniskt fel, vandalism eller krockskada. -
Krisskydd för dig och din familj
Krisskyddet för olycksfall hjälper dig och din familj att återhämta er efter en trafikolycka. -
Reparationer alltid med originalreservdelar på märkesverkstad
Vid en märkesverkstad behåller bilen sin kompromisslösa kvalitet vid reparationen.
Pohjola Skadehjälpen och Verkstadsmästartjänsten till din tjänst
Olyckan kan vara framme då man minst anar det. Om en skada inträffar, får du hjälp och anvisningar för skadesituationen i Pohjola Skadehjälpen. Beskriv skadan som inträffat, så ger Pohjola Skadehjälpen anvisningar för skadesituationen och råd om hur du ansöker om ersättning.
Som försäkringskund hos Pohjola Försäkring kan du också vända dig till en Pohjola Verkstadsmästare. Då du anlitar en Verkstadsmästare efter skadan, behöver du inte sända någon ersättningsansökan för skadan. Du kan lämna bilen hos en verkstad som erbjuder Verkstadsmästartjänsten, så sköter verkstaden reparationen och lämnar ersättningsansökan på dina vägnar.
Läs mer om Pohjola Skadehjälpen
Dra nytta av kundrelationen, koncentrera dina försäkringar
Du har nu en Premium Försäkring, men hur är det med hushållets övriga försäkringar?
Som kund hos Pohjola Försäkring får du de bästa fördelarna genom att koncentrera försäkringarna. Då du har försäkringar ur minst tre olika produktgrupper i Pohjola, får du 7-8 % rabatt på de flesta försäkringarna. Om du dessutom är ägarkund i OP, får du närmare 10 % rabatt på de flesta försäkringarna och nästan 18 % på kaskoförsäkringen.
Du kan bekvämt begära offert på hushållets alla försäkringar på webben.
Begär offert
Försäkringen beviljas av Pohjola Försäkring Ab.