Nainen katsoo puhelinta vuoteella.

OP Aina

Din personliga hjälpreda är alltid vaken

OP Aina har koll på dina bank- och försäkringsärenden

OP Aina är din personliga hjälpreda i dagliga bank- och försäkringsärenden. Du hittar den i chatten i OP-mobilen och tjänsten op.fi.

Du får notiser om något viktigt kräver din uppmärksamhet

OP Aina har koll på dina bank- och försäkringsärenden 24/7 och meddelar dig om någonting kräver din uppmärksamhet.

Du får tydliga råd och personliga lösningar

OP Aina ger dig en ny sorts trygghet och underlättar din vardag.

Där för dig 24/7

OP Aina gör vardagen lättare för dig. Den har koll på dina dagliga bank- och försäkringsärenden och meddelar dig om något viktigt kräver din uppmärksamhet.

Med hjälp av OP Aina kan du sköta dina ärenden smidigt från början till slut. Du får personligt stöd och lösningar som passar just dig.

Viktiga notiser för trygghet i vardagen

Den största nyttan av OP Aina får du ut när du aktiverar OP-mobilens notiser. Du aktiverar dem lätt i OP-mobilen genom att gå till Annat - Inställningar - Notiser.

På det här sättet får du information om brådskande ärenden av OP Aina direkt på telefonens skärm. När du loggar in i OP-mobilen eller tjänsten op.fi får du mer information om ärendet och kan sköta det med hjälp av OP Aina.

Du måste alltid logga in i OP:s digitala tjänster för att kunna använda OP Aina för dina personliga ärenden. Kom ihåg att OP Aina aldrig skickar inloggningslänkar till dig.

Lösningar för problem med betalningar


OP Aina erbjuder dig en ny slags trygghet och smidighet för många olika problemsituationer som gäller betalningar. Om ditt kort används i en överraskande situation till exempel utomlands, kan OP Aina skicka dig en notis om det. Tjänsten hjälper dig att ta reda på vad betalningen gäller och vid behov spärra kortet snabbt om du misstänker missbruk.

Du får en notis av OP Aina också om din kortbetalning misslyckas. Med hjälp av OP Aina kan du reda ut varför din betalning misslyckades och till exempel höja säkerhetsgränsen snabbt och lätt med endast några klick. OP Aina rekommenderar en ny säkerhetsgräns för dig och påminner dig om du vill om återställandet av den gamla gränsen senare.


Om du är sen med en betalning, får du en notis om saken. OP Aina hjälper dig att reda ut betalningens status och att överföra pengar till rätt konto så att betalningen kan genomföras. Du kan också reda ut betalningen, om det är något oklart med den.


 

 

Frågor och svar om OP Aina


När du loggar in i OP-mobilen eller tjänsten op.fi finns OP Ainas notiser på ingångssidan. OP Aina meddelar dig om aktuella frågor nere till höger på ingångssidan.

Du kan möta OP Aina också annanstans i chatten. När du är inloggad ger OP Aina dig personligt stöd för dina ärenden. Om du inte är inloggad kan du endast få allmänna råd. 

Med OP Aina kan du sköta aktuella ärenden som OP Aina skickat dig en notis om. Du sköter ditt ärende och får personligt stöd för det med endast några klick. För närvarande kan du få notiser av OP Aina om till exempel många problemsituationer som gäller betalningar. OP Ainas tjänster ökar stegvis.