OP Monipankkipalvelu

OP Multibanktjänsten

Konton i en annan bank syns i OP:s digitala tjänster

Granska dina betalkonton i en annan bank

Nu kan du enkelt och tryggt granska dina betalkonton i en annan bank via OP-mobilen och i tjänsten op.fi. Dina uppgifter är lika skyddade som då du använder OP:s konton.

Stöd för hanteringen av den egna ekonomin

Då du i OP:s digitala tjänster lägger till dina konton i en annan bank får du en bättre helhetsbild av din ekonomi. Du ser saldot och transaktionerna på dina konton i en annan bank utan att du behöver logga in i flera bankers nättjänster. 

Du behöver endast en annan banks koder

Via tjänsten kan du nu lägga till betalkonton från Nordeas, Danske Banks, Handelsbankens och S-Bankens nätbanker. 

För att lägga till konton måste du identifiera dig med respektive banks nättjänstkoder. Identifieringen måste beroende på bank förnyas med minst 180 dagars mellanrum. Kontouppgifterna uppdateras alltid då identifieringen gäller. Om du vill kan du när som helst välja att kontona inte visas. 

I fortsättningen blir det också möjligt att betala och girera pengar från konton i en annan bank.

Så här lägger du till konton i våra digitala tjänster

Du kan lägga till dina konton i en annan bank i tjänsten op.fi eller OP-mobilen. Då du har aktiverat OP Multibanktjänsten i någondera tjänsten syns kontona automatiskt också i den andra tjänsten du eventuellt använder. 

Tjänsten ger dig anvisningar. Om du vill kan du läsa mer om de olika skedena i aktiveringen av tjänsten nedan. 

PSD2-betaltjänstdirektivet, som trädde i kraft 2019, har gjort OP Multibanktjänsten möjlig.

 

OP Multibanktjänsten tillhandahålls av OP Detaljkunder Abp.