Nainen makaa sohvalla ja hoitaa vakuutusasioitaan älypuhelimella

Så här sköter du dina försäkringsärenden som det passar dig

I tjänsten op.fi och med OP-mobilen sköter du enkelt och tryggt dina försäkringsärenden. Pohjola Skadehjälpen, telefontjänsten och chatten står till tjänst, då du behöver stöd.
1

Sköt dina ärenden när det passar dig bäst

Du kan utnyttja våra digitala tjänster 24/7. Pohjola Skadehjälpens chatbot Viljo svarar alla tider på dygnet.

2

Du får snabb betjäning

Du kan bekvämt göra en skadeanmälan, skicka meddelanden och granska dina försäkringsintyg i tjänsten op.fi eller med OP-mobilen.

3

Instruktioner inom räckhåll då det händer och sker

I Pohjola Skadehjälpen hittar du anvisningar och råd, då du behöver din försäkring.

Vad kan du göra i nättjänsten op.fi?

Du kan bl.a.
  • Göra skadeanmälan
  • Utskrivning av Green Card, du kan själv skriva ut ett Green Card på vitt papper när det passar dig
  • Ändra förfallodag för fakturor
  • Ändra dina egna uppgifter
  • Ändra kasko och självrisk för fordon och båt

Använder du helst OP-mobilen?

  • Beställa Green Card, leveranstid 1 vecka
  • Hälsoförsäkringskort
  • Reseförsäkringskort
  • Hemförsäkringskort
 

Blev något ännu oklart?

Du hittar svar på vanliga frågor på vår sida Anvisningar och stöd.

Stöd och störningar

Om du har frågor som gäller digitala tjänster eller om det finns störningar i dem, kontakta nätstödet på 010 253 6189 (mån–fre 8–18). Samtalspris: normal lokalnätsavgift (lna) eller mobilsamtalsavgift (msa) enligt en inhemsk operatörs tariff. Priset gäller även kötid.

Ta i bruk digitala tjänster för försäkringar så kan du sköta dina försäkringsärenden i våra digitala tjänster.