Rahoitusasiakkaan tiedot

Kännedom om företagskunder – uppdatera ditt företags uppgifter

Vi ber att få olika upplysningar om ditt företag, så att vi ska kunna uppfylla våra lagstadgade krav på kundkännedom och förhindrande av penningtvätt och finansiering av terrorism. Om det sker ändringar i kunduppgifterna, ska företaget uppdatera sina kunduppgifter för banken.

Du kan uppdatera uppgifterna om du har rätt att företräda företaget, till exempel firmateckningsrätt.

Vi ställer frågor om följande: 

  • Grunddata om ägarna och de verkliga förmånstagarna (namn, födelsetid i formatet dd.mm.åååå eller FO-nummer, medborgarskap, hemviststat eller registreringsstat, ägarandel).
  • Om någon av företagets verkliga förmånstagare själv, dennas familjemedlem eller medarbetare har haft ett betydande offentligt uppdrag.
  • Uppgifter om företagets affärsrörelse (kort beskrivning av affärsrörelsen) och ekonomiska nyckeltal (uppskattning av omsättningen, omslutning, antal anställda)

Genom att uppge uppgifterna kan du vara säker på att vi också i framtiden utan dröjsmål kan erbjuda dig sådana banktjänster som du behöver. Du kan uppdatera uppgifterna genom att klicka på knappen nedan och identifiera dig i tjänsten med OP:s eller en annan banks nätbankskoder.

Om du i tjänsten Kundkännedom blir ombedd att komplettera uppgifter med ett dokument som ska lämnas till banken (till exempel ett registerutdrag), kan du sända dokumentet dokumentet som ett krypterat e-postmeddelande till adressen tuntemistietoasiakirjat@op.fi. Av de handlingar som har sänts per e-post behandlas endast dokument som gäller uppgifter om kundkännedom.