Under Försäkringar ser du information om ditt företags gällande försäkringar och kan begära offert på en ny försäkring eller beställa ett Green Card, det vill säga ett internationellt intyg över en gällande trafikförsäkring. I OP-mobilen finns även Pohjola Skadehjälpen, där du hittar anvisningar för olika skadesituationer och skadeanmälningar för ansökan om ersättning.
Motsvarande försäkringstjänster blir även tillgängliga i OP-företagsmobilen i januari 2025. Med OP-mobilen och OP-företagsmobilen kan du enkelt kontrollera företagets försäkringar var och när som helst. Utvecklingen av mobiltjänsterna fortsätter, och i framtiden kommer samma tjänster för företagsförsäkringar att finnas i OP-mobilen och OP-företagsmobilen som i tjänsten op.fi.
Avtal om digitala tjänster för företag och fullmakter för mobila tjänster
Ditt företag måste ha ett gällande Avtal om digitala tjänster för företag för att kunna använda mobiltjänsterna. En användare som fått fullmakt av företagets administratör har samma fullmakt att använda försäkringstjänsterna i mobilapplikationerna som i tjänsten op.fi.
Företagstjänsterna i OP-mobilen kan användas med en privatkunds OP Användarkod. Du kan använda OP-företagsmobilen om du har en OP Företagstjänstkod.
Du kan alltså framöver sköta ditt företags bank- och försäkringsärenden i båda OP-mobilapplikationerna – OP-mobilen och OP-företagsmobilen. Välj mobilapplikation utifrån om du använder företagets digitala tjänster med en personlig OP Användarkod (OP-mobilen) eller en OP Företagstjänstkod (OP-företagsmobilen). Du kan ladda ner mobilappen i din enhet via din appbutik (App Store eller Google Play).
- Läs mer om OP-mobilen
- Frågor och svar om OP-företagsmobilen
- Ta i bruk OP:s digitala tjänster för företaget