Säkerheten och bekämpningen av missbruk är viktiga för oss. När du talar med oss i telefon vill vi att båda parterna, både du och OP:s expert, kan vara säkra på vem de talar med.
Du kan kontrollera samtal både via OP-mobilen och via OP-företagsmobilen. Vi kan föreslå en kontroll av samtalet för dig eller så kan du själv begära det.
När vi ringer dig eller du ringer oss, får du en begäran om identifiering i din mobilapplikation. Där ser du om du talar med en expert från OP, Pohjola Försäkring eller OP-Livförsäkring. När du bekräftar begäran om identifiering vet också vi vem vi talar med.
Närmare anvisningar för kontroll och identifiering vid telefonsamtal
Observera att vi endast använder OP-mobilen och OP-företagsmobilen för att kontrollera samtal. Vi ber dig aldrig kontrollera samtalet genom att skicka länkar eller be om dina bankkoder.
Du hittar begäranden om identifiering som vår kundtjänst skickat i din mobilapplikation, då du inte är inloggad och väljer Anvisningar och inställningar – Kundtjänst – Identifiera dig i kundtjänsten på startsidan.