Så här kontrollerar du att du verkligen talar med en expert från OP i telefonen

Genom att kontrollera samtal i OP:s mobilapplikation gör du tjänsterna smidiga och skyddar dig mot bedrägerier. Samtidigt identifierar vi dig elektroniskt och kan betjäna dig bättre.

Säkerheten och bekämpningen av missbruk är viktiga för oss. När du talar med oss i telefon vill vi att båda parterna, både du och OP:s expert, kan vara säkra på vem de talar med.

Du kan kontrollera samtal både via OP-mobilen och via OP-företagsmobilen. Vi kan föreslå en kontroll av samtalet för dig eller så kan du själv begära det.

När vi ringer dig eller du ringer oss, får du en begäran om identifiering i din mobilapplikation. Där ser du om du talar med en expert från OP, Pohjola Försäkring eller OP-Livförsäkring. När du bekräftar begäran om identifiering vet också vi vem vi talar med.

Närmare anvisningar för kontroll och identifiering vid telefonsamtal

Observera att vi endast använder OP-mobilen och OP-företagsmobilen för att kontrollera samtal. Vi ber dig aldrig kontrollera samtalet genom att skicka länkar eller be om dina bankkoder.

Du hittar begäranden om identifiering som vår kundtjänst skickat i din mobilapplikation, då du inte är inloggad och väljer Anvisningar och inställningar – Kundtjänst – Identifiera dig i kundtjänsten på startsidan.