Hantering av koder
Nyckeltalslista
- Kom ihåg att i tid byta till en ny nyckeltalslista. För att aktivera en ny nyckeltalslista behöver du minst tre återstående nyckeltalspar från din nuvarande nyckeltalslista. När du ska byta nyckeltalslista loggar du in med din nuvarande lista. Om listan förkommer ska du spärra den.
-
Byt nyckeltalslista
-
Beställ nyckeltalslista
-
Spärra nyckeltalslista
-
Läs mer om nyckeltalslistan
Telefonnummer för tilläggsbekräftelse
- Din kod måste vara ansluten till ett telefonnummer där du kan ta emot textmeddelanden. Till det numret sänder vi vid behov ett textmeddelande med uppgifter om transaktioner som kräver bekräftelse när du sköter ärenden med dina koder.
-
Kontrollera ditt nummer för tilläggsbekräftelse
-
Läs mer om tilläggsbekräftelse
Mobilnyckel
- Du kan aktivera Mobilnyckeln i OP:s mobilappar. Mobilnyckeln gäller alltid per enhet och app. Därför kan du bara byta din Mobilnyckel-PIN med den enhet och den app som du använder den med. I tjänsten op.fi ser du vilka Mobilnycklar du har i bruk och kan vid behov ta bort en enskild Mobilnyckel. Spara nyckeltalslistan även om du använder Mobilnyckeln.
-
Mobilnycklar som du har i bruk
-
Läs mer om Mobilnyckeln
Användarkod och lösenord
- Det lönar sig att byta lösenord regelbundet. Om du har glömt ditt lösenord ska du kontakta din andelsbank. Den som använder Mobilnyckeln kan kontrollera sin användarkod i OP-mobilen (Annat – Inställningar) eller i OP-företagsmobilen (Kundrelation). Om du misstänker att dina koder har hamnat i fel händer, ska du omedelbart spärra koderna och meddela vår kundtjänst vad som hänt. Om användarkoden spärras kan du inte använda någon av OP:s digitala tjänster. Du får koden i bruk igen genom att besöka din andelsbank.
-
Spärra användarkoden
-
Byt lösenord
-
Kontakta kundtjänsten
-
Läs mer om hur koderna används