Haluatko lopettaa tarpeettoman tilisi?

Voit lopettaa tilisi useimmissa tapauksissa itse kirjautumalla op.fi-palveluun tai OP-mobiiliin. Tältä sivulta löydät ohjeet tarpeettoman tilisi lopettamiseen eri tilanteissa.

Voit useimmissa tapauksissa lopettaa seuraavat tilit op.fi-palvelussa: Käyttötili, Säästölipas, Säästötili, Kasvu- ja Kerrostuottotili, Tavoitetili, Jatkuva tuottotili sekä ASP-tili.

Siirry lopettamaan tilisi OP:n tunnuksilla

Voit lopettaa osan tileistäsi myös OP-mobiilissa. Tämä koskee seuraavia tilejä: Käyttötili, Säästötili, Kasvu- ja Kerrostuottotili, Tavoitetili sekä Jatkuva tuottotili. Kirjaudu sisään OP-mobiiliin ja valitse ensin Tilit ja kortit -näkymästä se tili, jonka haluat lopettaa. Siirry tämän jälkeen rataskuvakkeesta tilin asetuksiin. Lopeta tili -painike löytyy asetusten alareunasta.

Tiliä ei voi lopettaa itsepalveluna esimerkiksi, jos lopetettava tili on viimeinen tilisi OP:lla. Tässä tapauksessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme lähettämällä meille viestin op.fi-palvelussa, OP-mobiilissa tai chatilla. Kaikki asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät asiakaspalvelun sivulta.

Siirry asiakaspalvelun sivuille

Useammassa tapauksessa voit lopettaa tarpeettoman tilisi muun pankin tunnuksia käyttäen. Kun siirryt Kirjaudu sisään -osioon op.fi-palvelussa, paina Kirjaudu muun pankin tunnuksilla -painiketta. Jos kirjaudut op.fi-palveluun ensimmäistä kertaa muun pankin tunnuksilla, tulee sinun hyväksyä OP:n digitaalisen palveluiden sopimus ennen sivulla etenemistä.

Siirry lopettamaan tilisi muun pankin tunnuksilla

Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme chatilla, koska useimmissa tapauksissa tilin lopetus on mahdollista sen kautta. Chat-keskustelun aikana sinua pyydetään tunnistautumaan muun pankin tunnuksilla, jotta tilin lopetus voidaan suorittaa loppuun asti. Mikäli tilin lopetus ei onnistu chatilla, voit myös soittaa asiakaspalveluun numeroon 0100 0500 (pvm/mpm).

Jos haluat lopettaa tarpeettoman tilisi, eikä sinulla ole minkään pankin tunnuksia, ota yhteys asiakaspalveluumme puhelimitse. Asiakaspalvelumme neuvoo sinua tilin lopettamiseen liittyvissä käytännön toimissa.

Siirry asiakaspalvelun sivuille

Onko sinulla ja muilla tilinomistajilla käytössä OP:n tunnukset?

Jos sinulla ja muilla tilinomistajilla on OP:n tunnukset, voitte lopettaa yhteisen tilin lähettämällä meille viestin op.fi-palvelussa, OP-mobiilissa tai chatilla.

Jokaisen tilinomistajan on lähetettävä oma viesti, jossa on seuraavat tiedot:

  • Lopetettavan tilin tilinumero.
  • Tiedot tilistä, jolle lopetettavalla tilillä olevat rahat voidaan siirtää.
  • Jos tiliin on liitetty kortti tai OP:n tunnukset, pyytäkää viesteissä joko kyseisen palvelun lopettamista tai siirtoa toiselle tilille. Ilmoittakaa myös kortin neljä viimeistä numeroa sekä sen tilin numero, jolle haluaisitte siirtää kortin tai OP:n tunnuksen.

Onko sinulla ja muilla tilinomistajilla muun pankin tunnukset?

Useimmissa tapauksissa voitte lopettaa tilin joko kirjautumalla suoraan muun pankin tunnuksilla Kirjaudu sisään -osion kautta tai vaihtoehtoisesti olemalla yhteydessä chatilla. Jokaisen tilinomistajan on pyydettävä tilin lopettamista erikseen. Tilin lopetus pystytään tekemään sen jälkeen, kun kaikki tilinomistajat ovat tunnistautuneet joko OP:n tai muun pankin tunnuksilla ja pyytäneet tilin lopetusta.

Entä, jos sinulla tai muilla tilinomistajilla ei ole minkään pankin tunnuksia?

Jos sinulla tai muilla tilinomistajilla ei ole minkään pankin tunnuksia, voitte soittaa asiakaspalveluumme. Jos tilin lopettaminen ei onnistu puhelimitse, asiakaspalvelumme neuvoo teitä tilin lopettamisessa.

Siirry asiakaspalvelun sivuille